لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش رهبران جهان در مورد وفات نلسن ماندیلا


رهبران و شهروندان از سراسر جهان تاثرات خود را نسبت وفات نلسن ماندیلا ابراز داشتند. جیکب زوما، رئیس جمهور افریقای جنوبی، روز جمعه جزئیات را در مورد مراسم رسمی تدفین و یاد بود از آقای ماندیلا به خبر نگاران ارائه نمود.

آقای زوما گفت رئیس جمهور سابق افریقای جنوبی، که در افریقا بنام مدیبه مشهور بود، به روز یکشنبه دفن می گردد.

آقای زوما از عکس العمل رهبران جهان در برابر مرگ ماندیلا اظهار امتنان نمود" محبت و علاقمندی که هم در داخل و هم از خارج به ما رسید بی سابقه بود. این بیانگر آن است که مدیبه چه یک شخصیت بزرگ بود. ما همیشه مدیبه را دوست خواهیم داشت. "

رئیس جمهور اوباما در حالی در قصر سفید سخنرانی نمود که پرچم قصر سفید نیمه افراشته بود. آقای اوباما گفت جهان شجاع ترین شخصیت را از دست داد" ما یکی از پر نفوذ ترین ، شجاع ترین و یک انسان فوق العاده را از دست دادیم که هر کدام ما در این جهان شاهد آن بودیم" .

لی اکوانگ، صدراعظم چین وفات ماندیلا را یک ضایعه بزرگ خواند" ما این ضایعه را عمیقا حس می کنیم. حکومت و مردم چین تاثرات عمیق خود را به مردم و حکومت افریقای جنوبی ابراز می دارد. "

در همین حال، آنگ سان سوچی برنده جایزه نوبل و رهبر مخالف حکومت برما گفت ماندیلا درس بزرگی را به جهان آموخت" وی به ما تفهیم نمود که می توانیم جهان را تغیر دهیم. ما جهان را با تغییر روش خود می توانیم تغیر دهیم. "

دانیل اورتیگا، رئیس جمهور نیکاراگوا، گفت میراث ماندیلا باقی خواهد ماند" میراث وی ادامه خواهد یافت. زندگی وی به ترغیب مردمی، که باور دارند داشتن یک جهان بهتر امکان پذیر است، ادامه خواهد داد."

به همین ترتیب من موهن سنگهه صدراعظم هند گفت نلسن ماندیلا مثال بارز صلح و همبستگی بود" وی مثال برازنده برای مصالحه و همبستگی بود و ما تا دیر زمانی شاید مثل او کسی را نداشته باشیم. "

بانکی مون سرمنشی ملل متحد لحظه سکوت را در آن سازمان اعلان کرد و گفت که زندگی ماندیلا باید سرمشق قرار گیرد " بیائید که هر روز از کار وزندگی نیلسن ماندیلا منحیث مثال برای یک جهان بهتر ترغیب شویم و آنرا ادامه دهیم. "
اوباما: جهان شجاع ترین شخصیت را از دست داد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:03 0:00

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان طی اعلامیه مراتب غم شریکی و تاثر خود را ابراز داشته و مرگ آقای ماندیلا را ضایعه برای مردم افریقا جنوبی و برای تمام مردم جهان خوانده است.

مردم افریقای جنوبی از روز پنجشنبه تا حال در خارج منزل ماندیلا در جوهانسبرگ جمع شده و ادای احترام می کنند. یکی از شهروندان جوهانسبورگ می گوید از فاصله بسیار دور آمده است" من از روزنتنول تا اینجا تقریبا سی کیلو متر دویدم ، تنهابرای این تمثال بزرگ، او میراث اینجا است. "

اطفال نیز برای ادای احترام آمده بودند. وک ، باشنده محل، می گوید ماندیلا را دوست دارد" بخاطری که او را دوست دارم. وی یک انسان الهام بخش بود. "

مفسرین می گویند دست آورد های ماندیلا تا حال بر بحرانات افریقای جنوبی تاثیر داشته است و پیام های الهام بخش وی بعد از مرگش نیز مردم را ترغیب خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG