لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید وزیر دفاع امریکا بر ادامه حضور نظامیان این کشور در افغانستان


وزیر دفاع امریکا می‌گوید تا زمانی که اطمینان حاصل نشود که افغانستان بار دیگر به لانۀ امن تروریستان بدل نخواهد شد، ایالات متحدۀ نیروهایش را در این کشور حفظ خواهد کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا روز جمعه ۲۰ دسمبر (۲۹ قوس) در یک نشست مشترک مطبوعاتی با مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا گفت که نیروهای امریکایی در افغانستان حضور دارند تا از تبدیل شدن این کشور به لانۀ امن تروریستان "جلوگیری" کنند.

آقای اسپر گفت: "ما در افغانستان ماموریت داریم که این کشور به لانۀ امنی برای تروریستان تبدل نشود و تا زمانی‌ که در مورد پایان این ماموریت اطمینان حاصل نکنیم، حضور خود را برای انجام این کار حفظ خواهیم کرد."

جنرال مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا در این نشست گفت که ایالات متحده هدف‌ خود را در افغانستان موفقانه دنبال کرده و از حملات شبیه یازدهم سپتمبر بر این کشور جلوگیری کرده است.

آقای میلی بار دیگر گزارش روزنامه واشنگتن پست را رد کرد که گویا امریکا عمداً در مورد جنگ ۱۸ ساله افغانستان به مردم معلومات گمراه کننده ارایه کرده است.

آقای میلی همچنان تاکید کرد که فشار نظامی راه حل برای پایان جنگ در افغانستان نیست.

این در حالی است که گفتگوها میان نمایندگان امریکا و طالبان در قطر جریان دارد و در تازه ترین مورد، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است تا زمانی که توافقنامه خروج نیروهای خارجی از افغانستان امضا نشود، حاضر به گفتگوهای بین‌الافغانی نخواهند شد.

XS
SM
MD
LG