لینک های دسترسی

Breaking News

باجوه به متیس: هند از خاک افغانستان بر ضد ما استفاده می‌کند


آقای متیس با شاهد خاقان عباسی، صدر اعظم پاکستان نیز دیدار کرد
آقای متیس با شاهد خاقان عباسی، صدر اعظم پاکستان نیز دیدار کرد

قمر جاوید باجوه، لوی درستیز پاکستان به وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که کشورش در مبارزه با تروریزم همچنان ثابت قدم است.

آقای باجوه عصر دوشنبه در دیدار با جیم متیس، وزیر دفاع امریکا، از آنچه او سوء استفادۀ هند از قلمرو افغانستان بر ضد پاکستان خواند، ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هفتۀ گذشته تاکید کرد که کشورش هیچ گونه پیمان سری برای برهم زدن منطقه با کشور دیگری نبسته است.

اردوی پاکستان با نشر اعلامیه‌ای ادعا کرده است که دهشت افگنان در قلمرو افغانستان پناهگاه‌های امن دارند، عین اتهامی که مقام‌های افغان بر پاکستان می‌بندند.

جنرال باجوه همچنان به وزیر دفاع امریکا گفته است که پاکستان بر ضد عناصری که امنیت منطقه را بر هم می‌زنند، بیش از آنچه در توان دارد، تلاش به خرج داده است.

در اعلامیۀ اردوی پاکستان همچنان از قول وزیر دفاع امریکا نگاشته شده است که "عناصر معدودی هنوز هم از قلمرو پاکستان بر ضد امنیت افغانستان عمل می‌کنند".

لوی درستیز پاکستان گفته است که این عناصر مخرب احتمالاً از میزبانی مهاجرین افغان مقیم پاکستان سوء استفاده می کنند.

وزیر دفاع امریکا گفته است که برای جستجوی زمینه‌های مشترک همکاری به پاکستان سفر کرده است. اما پیش از آقای متیس گفته بود که "قبل از اتخاذ تدابیر لازمی" بر پاکستان، یکبار دیگر به اسلام آباد "فرصت داده خواهد شد".

XS
SM
MD
LG