لینک های دسترسی

Breaking News

دوای مردانۀ جلوگیری از بارداری مصون است – تحقیق


دواهایی که مردان می‌توانند برای جلوگیری از بارداری زوج‌شان استفاده کنند، پس از آزمایشات موثر ثابت شده و هیچ گونه عوارض جانبی را به بار نیاورده است. این دواها سبب کاهش تولید اسپرم در بدن مردان می‌شود.

نشست سالانۀ انجمن اندوکراین امریکا یا "اندو ۲۰۱۹" پس از بررسی مرحلۀ نخست آزمایشی این دواها، آن را مصون و بی ضرر اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مرحلۀ نخست آزمایشی این دوا، تنها برای جمع آوری معلومات ابتدایی در مورد مصونیت دوا بود نه آزمایش موثریت آن.

کم از کم ۳۰ مرد برای مدت ۲۸ روز به گونۀ آزمایشی این دوا را مصرف کردند و دیده شد که میزان تولید اسپرم در بدن آنان کاهش یافت.

تحقیق تازه با اشاره به کوتاه بودن دورۀ آزمایشی گفته است که تاثیرگذاری کامل این دوا بر تولید اسپرم در بدن مردان، بین ۶۰ تا ۹۰ روز را در بر خواهد گرفت.

دانشمندان همچنان پی بردند که با توقف مصرف این دوا تاثیرات آن برطرف شده و تولید اسپرم به پیمانۀ معمول و عادی در بدن مردانی که در این آزمایش شرکت کرده بودند، از سر گرفته شد.

نتایج این تحقیق نشان داده است که قدرت فعالیت جنسی در هیچ یک از مردان شرکت کننده کاهش نیافته و فقط در ۱۷ درصد آنان میل جنسی کاهش یافته و هفت درصد دیگر نیز به پیمانۀ اندک مشکلات نعوظ را تجربه کرده بودند.

گروه تحقیقاتی که از سوی فاکولتۀ طب پوهنتون واشنگتن ایالات متحده رهبری می‌شود، در نظر دارد تحقیقات گسترده تر را در مورد این دوا انجام دهد.

XS
SM
MD
LG