لینک های دسترسی

Breaking News

حکم محکمه در مورد اتهامات علیه مبارک صادر شد


حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر در ظرف ۴٨ ساعت اینده پس از ان ازاد خواهد شد که ځارنوال وی را از قضیه فساد اداری برائت داد. این خبر را فرید الدیب وکیل مدافع حسنی مبارک به آژانس خبرگزاری رویترز ابلاغ نموده است.

نیویارک تایمز، روزنامه معتبر امریکایی ، نیز از قول مقامات و مطبوعات مصری این خبر را تائید نموده است. رسانه های دولتی مصر گزارش داد که قبل از اتخاذ تصمیم در مورد رهائی آقای مبارک، وی برای دو هفته دیگر تحت سفارش قضایی در توقیف باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر شورشیان در یک کمین، در نزدیکی شهر رفح همسرحد به باریکه غزه در شبه جزیره سینا، با شلیک یک راکت حمله نمودند. مقامات امنیتی مصر گفته اند در این حمله ۲۴ پولیس کشته شده است.

این در حالیست که اقلیت های مذهبی در مصر در مورد اینده کشورشان ابراز نگرانی میکنند. چندین کلیسا در سراسر مصر در جریان نا ارامی ها در ان کشور ویران و تاراج گردیده است. در این رویداد حامیان محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر، و گروه اخوان المسلمین مقصر خوانده میشوند. اما گروه اسلامگرا هر گونه شمولیت در حمله به اقلیت عیسویان در مصر را رد نموده است.

شمار کشته شدگان در خشونتهای مصر به بیش از هفت صد نفر رسیده است. گزارش اخیر از کشته شدن حدود یک صد تن از اعضای نیروهای امنیتی خبر داده است.

قابل یاد اوری است که کانگرس ایالات متحده امریکا خواهان قطع کمکهای واشنگتن به قاهره شد. در حالیکه حکومت موقت مصر اعلان غیرقانونی بودن گروه اخوان المسلمین را مورد غور می دهند، برخی از اعضای کانگرس امریکا پیشنهادات شانرا در رابطه به موضوع از طریق رسانه ها بیان داشتند.

ماه گذشته جان مک کین و کلی آیوت دو سناتورجمهوریخواه با قطع کمکهای ایالات متحده امریکا به مصر مخالفت کردند. اما دیروز، یکشنبه، هر دو اعلان نمودند که نظر خود را در این زمینه تغییر داده اند.

سناتور کلی آیوت به یکی از برنامه های تلویزیونی امریکا گفت ادامه کمکهای واشنگتن به قاهره، آنهم پس از یک هفته خشونت، پیام نادرستی را به آن کشور میرساند..
ادامه اعتراضات طرفداران مرسی در مصر
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:15 0:00
XS
SM
MD
LG