لینک های دسترسی

Breaking News

توقیف مختصر پسر محمد علی در میدان هوایی فلوریدا


محمد علی جونیر که حال ۴۴ ساله است در دوران کودکی در آغوش پدرش محمد علی، بوکسر فقید و قهرمان سنگین وزن جهان
محمد علی جونیر که حال ۴۴ ساله است در دوران کودکی در آغوش پدرش محمد علی، بوکسر فقید و قهرمان سنگین وزن جهان

کرسی مانچینی، یک دوست خانوادگی علی و وکیل مدافع آنها، گفته است که هفتم فبروری ۲۰۱۷ ، محمد علی (جونیر) و مادرش خلیله کوماچو علی، در محل تلاشی مهاجرت میدان هوایی بین المللی فورت لادردیل-هالیوود، از سایر مسافرین کنار کشیده شدند و از هم جدا ساخته شدند.

به گفتۀ مانچینی، کاماچو علی لحظات بعد، پس از آن رها شد که وی تصویر خود را با شوهرش، محمد علی، بوکسر فقید سنگین وزن جهان، به افسران گمرک نشان داد.

اما محمد علی جونیر، پسر محمد علی، تصویر خود با پدرش را با خود نداشت، پدری که برنده مدال آزادی ریاست جمهوری ایالات متحده بود.

محمد علی حین دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری از جورج بوش، رئیس جمهور پیشین امریکا
محمد علی حین دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری از جورج بوش، رئیس جمهور پیشین امریکا

محمد علی جونیر ۴۴ ساله در میدان هواییتائید کرد که وی به اسلام اعتقاد دارد. با وجودیکه علی جونیر به مقامات گفت که وی پسر محمد علی، بوکسر فقید سنگین وزن جهان است؛ متولد امریکا و شهروند ایالات متحده است، برای دو ساعت در توقیف به سر برد.

این اولین بار بود که محمد علی جونیر و مادرش حین بر گشت به ایالات متحده در مورد مسلمان بودن شان مورد پرسش قرار گرفتند.

آقای مانچینی گفت "کاملاً واضح است که نام عربی و مذهب اش موجب توقیف وی شد".

دانیل هیتلیج، سخنگوی گمرکات و محافظت مرزی ایالات متحده، تائید کرده است که محمد علی جونیر توسط افسران گمرک میدان هوایی مورد پرسش قرار گرفته است، به گفتۀ وی سوالات "به خاطر این نبود که وی یک مسلمان است و یا اینکه نامش مثل نام عربی است".

ادارۀ گمرکات و محافظت ایالات متحده، طی اعلامیه ای گفته است که افسران گمرک روزانه روند کاری بیش از ۱.۲ میلیون مسافرین بین المللی به پیش می برند و این کار بر اساس قانون و بدون هر گونه تبعیض مذهبی، نژادی و قومی صورت می گرید.

محمد علی که سه بار قهرمان سنگین وزن جهان شد و در فعالیت های بشری دخیل بود، در جون سال گذشته به عمر ۷۴ سالگی به دلیل بیماری پارکنسن وفات کرد.

XS
SM
MD
LG