لینک های دسترسی

Breaking News

استخدام بیش از دو هزار پولیس محلی در ننگرهار


پولیس محلی افغان
پولیس محلی افغان
احمد ضیأ عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آشنا گفت که پولیس محلی در ۱۴ولسوالی که با مشکلات امنیتی روبرو است، بکار گرفته خواهد شد. بر اساس این برنامه ۲۲۵۰ فرد مسلح بزودی در صفوف پولیس محلی استخدام خواهند شد.

عبدالزی میگوید که پولیس محلی با داشتن رضایت و اعتماد سران قومی و به مشوره ادارۀ ولایتی ننگرهار استخدام خواهد شد." این منظوری بر اساس پیشنهاد والی ننگرهار، در جلسۀ که قوماندان عمومی پولیس محلی وزارت داخله و قوماندان نیروهای خاص امریکایی نیز حضور داشتند، منظور شد."

عبدالزی افزود که پس از استخدام این افراد، روند آموزش و تجهیز آنها آغاز میگردد و در بخش تجهیز از سوی نیروهای خاص امریکایی کمک صورت میگیرد.

در گذشته پولس محلی تنها در ولسوالی گوشته که با پاکستان هم مرز است، فعالیت داشت. اما اکنون سایر ولسوالی های سرحدی نیز شامل این برنامه شده است.

مقامات امنیتی ولایت ننگرهار از ایجاد پولیس محلی اظهار رضایت نموده و آنرا یک اقدام خوب در راستای بهبود امنیت میخوانند.

نگرانی های مردم محل

اما شماری از باشندگان ولایت ننگرهار از استخدام افراد مسلح بحیث پولیس، اظهار نگرانی می کنند.

احمد الله باشندگاۀ ولسوالی کوت ولایت ننگرهار ضمن اظهار نگرانی میگوید که حکومت باید در استخدام پولیس محلی از دقت کامل کار بگیرد. " افرادی که در حکومت ایفای وظیفه میکنند، در صفوف پولیس محلی نیز نفوذ خویش را افزایش میدهند و به این گونه بی امنیتی، سرقت و اختطاف افزایش خواهد یافت."

پیش از این سازمان های حامی حقوق بشر هم بکارگیری ملیشه های محلی بحیث پولیس را مورد انتقاد قرار داده بودند.

با وجود آنکه باشندگان ولایت ننگرهاردر مورد ایجاد و فعالیت پولیس محلی نظریات مختلط دارند اما مسؤولین امنیتی میگویند که پولیس محلی در تامین و بهبود امنیت نقش بازری را بازی خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG