لینک های دسترسی

Breaking News

جوانی که نادانسته در دام اعتیاد افتاد


جوانی که نادانسته در دام اعتیاد افتاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:15 0:00

​احمد شاه یوسفی یکی از قربانیان مواد مخدر است که می‌گوید هژده سال پیش نادانسته در دام مواد مخدر افتاد و زندگی‌اش دگرگون شد.


احمد شاه یوسفی یکی از قربانیان مواد مخدر است که می‌گوید هژده سال پیش نادانسته در دام مواد مخدر افتاد و زندگی‌اش دگرگون شد.

این معتاد ۴۵ ساله می‌گوید که زندگی خوبی داشت و مصروف کارهای ساختمانی بود. اما زمانی در دام مواد مخدر افتاد که یک قراردادی بجای پول نقد به آن‌ها شیشه داد.

او می‌گوید: "در بگرام با یک نفر کار می‌کردیم. دو سال کار کردیم، پول‌های ما را داد و هشت لک افغانی قرضدار ماند. شریک من بالای او فشار آورد که پول‌های ما را بدهد. او گفت که فعلا پول ندارم و دو کیلو کریستال دارم و برای تان می‌دهم و این مواد شانزده لک افغانی می‌شود."

احمد شاه می‌گوید که همکارش بدون اینکه او را آگاه سازد، هم خودش مصرف کریستال را آغاز کرد و هم به او این مواد را بنام تریاک چینایی می‌داد.

این معتاد مواد مخدر می‌گوید که پس از دو ماه به گونهٔ کامل در دام اعتیاد افتادند و از آن زمان تاکنون هیچ‌گاهی قادر به ترک مواد مخدر نشده است.

او گفت: "دو کیلو کریستال که از نزد قراردادی گرفته بودیم، خلاص شد. پولی که در بانک داشتیم را هم بیرون کردیم و مواد مخدر خریدیم و در مدت هفت سال هیچ چیز برای ما نماند."

در حال حاضر، احمد شاه با جمع‌آوری و فروش زباله‌های قابل بازیافت پول مواد مخدر را بدست می‌آورد. او از خانواده و اقوامش جدا شده و در جاده‌ های کابل بسر می‌برد.

احمد شاه می‌گوید که مواد مخدر زندگی‌اش را ویران کرده و او هیچ امیدی به آینده ندارد.

XS
SM
MD
LG