لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: بیش از ۸۰ درصد کوکنار در مناطق تحت کنترول طالبان کشت می‌شود


وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید که بیشترین کشت‌زارهای کوکنار در مناطق تحت تسلط طالبان موقعیت دارد و این گروه از این طریق عواید هنگفتی به دست می‌آورد.

محمدهاشم اورتاق، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخلۀ افغانستان روز دوشنبه ۲۹ جون (۹ سرطان) به خبرنگاران گفت که پولیس از آغاز سال ۲۰۱۹ تا اکنون، چهارهزار و ۸۳۳ عملیات را در برابر قاچاقبران مواد مخدر انجام داده که در نتیجه آن پنج‌هزار و ۶۲۰ نفر به شمول ۸۹ کارمند خدمات عامه بازداشت شده اند.

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله گفت: "بیش از ۸۰ فیصد کشت در ساحه تحت تسلط یا نفوذ مخالفین مسلح دولت، تروریستان و طالبان قرار دارد...امسال ۷۰۲ هکتار مزارع کوکنار را از بین برده ایم."

آمار وزارت داخله نشان می‌دهد که در این مدت، ۲۷ منسوب پولیس مبارزه با مواد مخدر در رویارویی با قاچاقبران کشته شده و ۷۰ سرباز دیگر زخم برداشته اند.

آقای اورتاق، کشف و ضبط ۱۲۷۰ تن مواد مخدر گوناگون، انهدام ۱۰۵ لابراتوار مواد مخدر، سه انبار و ۲۵ کارخانه تولید الکول را از دیگر دستاوردهای پولیس مبارزه با مواد مخدر بیان کرد.

معین مبارزه با مواد مخدر افزود که در نتیجه این عملیات پولیس مبارزه با مواد مخدر، در حدود ۱۵۴ میلیون و ۳۴۱ هزار دالر به پیکره مافیا و قاچاقبران ضربۀ مالی وارد شده است.

XS
SM
MD
LG