لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت ۲۲ نفر به اتهام قاچاق و فروش مواد مخدر


وزارت داخلهٔ افغانستان می‌گوید که در جریان سه روز گذشته ۲۲ نفر به اتهام قاچاق و فروش مواد مخدر در هشت ولایت بازداشت شده اند.

بر اساس اطلاعات معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله این افراد در نتیجهٔ چندین عملیات جداگانه منسوبین مبارزه با مواد مخدر و بربنیاد طرح میثاق امنیتی از ولایت ‌های کابل،‌ هرات، بلخ، کندهار، ننگرهار، بادغیس، دایکندی و بدخشان بازداشت شده اند.

مقام‌ها در معینیت مبارزه با مواد مخدر می‌گویند که از نزد افراد بازداشت شده ۶۲.۱۰۰ کیلوگرام تریاک، ۱۴.۲۱۹ کیلوگرام چرس، ۱.۵۵۰ کیلوگرام هیرویین و ۶۳ گرام شیشه بدست پولیس افتاده اند.

وزارت داخله افغانستان می‌گوید که یکی از بازداشت شدگان می‌خواست که ۷۹۰ گرام هیرویین را ذریعه بطن خود از طریق میدان هوایی حامدکرزی به هندوستان قاچاق کند، اما توسط منسوبین پولیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی و بازداشت شد.

این در حالیست که مقام‌ها در میدان هوایی حامدکرزی گفته اند که تنها در دو ماه اول سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۷ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر از طریق این میدان هوایی، بازداشت شده اند. به گفته آنان از نزد افراد بازداشت شده نزدیک به ۲۷ کیلوگرام مواد مخدر مختلف‌النوع کشف و ضبط شده اند.

XS
SM
MD
LG