لینک های دسترسی

Breaking News

عدم توقف عملیات محاربوی نیرو های ناتو در افغانستان


اندرس فو رسموسن سرمنشی ناتو میگوید، نیرو های اdتلاف با وجود سپردن مسئولیت های امنیتی به نیرو های افغان، دوشادوش آنان به جنگ ادامه خواهند داد.

رسموسن روز جمعه در دومین و آخرین روز نشست وزرای دفاع کشور های عضؤ ناتو در بروکسیل اعلام داشت که اگر نیرو های ایالات متحده، فرانسه و دیگر متحدین ناتو، در سال 2013 مأموریت شان را از نقش محاربوی به نقش حمایوی و آموزشی تغییر نیز بدهند، این تغییر مسیر تدریجی خواهد بود و تا حد ترک عملیات محاربوی نخواهد بود.

دانا آلین، کارشناس امور بین المللی در انستیتیوت مطالعات ستراتیژیک لندن میگوید:

"این به معنای پر کردن خالیگاه ها در جزییات هدف های دراز مدت است که پیشتر گفته شده است. اینکه نقش آنان محاربوی نباشد یک اندازه گنگ است. نیروهای امریکایی آنجا خواهند بود. خط بین آموزش و مشوره دهی و جنگ کردن همیشه روشن نیست."

روز جمعه، وزرای دفاع کشور های ناتو، در نشست شان بر وسعت و مصارف نیرو های افغان، پس از خروج نیرو های خارجی در سال 2014 از افغانستان، بحث کردند.

توقع میرود که شمار عساکر اردو و پولیس ملی افغانستان، به 350 هزار تن افزایش یابد، اما وزیر دفاع فرانسه گفت که این اندازۀ متوقعه میتواند به 230 هزار کاهش داده شود.

مصارف سالانۀ چنین یک نیرو، حدود شش میلیارد دالر تخمین زده شده است. بر اندازه و تمویل نیرو های افغان، رهبران ناتو ماه می آینده در شهر شیکاگوی امریکا تصمیم خواهند گرفت.

XS
SM
MD
LG