لینک های دسترسی

Breaking News

اپ بی نیازی از عینک وارد بازار شد


این اپ را شرکتی مستقر در اسرائیل تولید کرده است
این اپ را شرکتی مستقر در اسرائیل تولید کرده است

اکثر افراد بالای ۴۰ سال دچار دوربینی یا به اصطلاح پیرچشمی می شوند و برای خواندن از نزدیک، به عینک نیاز دارند. اگر عینک در اخیتار نداشته باشند، مجبور می شوند تا حین خواندان کتاب یا مجله آنرا از چشمان شان دور بگیرند.

ولی به گزارش فیث لپی، خبرنگار صدای امریکا، حال اپی به بازار آمده که می توانند مغز یک فرد را پرورش دهد تا حروف را واضح تر ببیند.

استفاده از این اپ به نام "گلسس آف" یا به اصطلاح"بدون عینک" کار آسانی نیست و مستلزم نظم است. با این اپ باید حدود دو تا سه ماه، هفتۀ سه روز و هر دفعه برای مدت ۱۵ دقیقه آموزش دید.

شای نوویک، یکی از بنیانگذاران این اپ، می گوید که این تمرین افراد را خسته می کند، زیرا فرد باید ۱۵دقیقه تمرین و بعد ۱۵ دقیقه استراحت کند. اما وی اصرار می کند که اگر افراد مشکل این تمرین را متقبل شوند، در نهایت از نیاز به عینک راحت خواهند شد.

جودیت شوارتز، یکی از مصرف کنندگان این اپ، می گوید تمام این مشکلات تمرین ارزشش را دارد، زیرا زندگی با عینک برایش غیر قابل قبول و مایه درد سر بود.

این اپ از تصاویری استفاده می کند که بخشی از مغز را که مسئول پروسس تصویر است تحریک می کند. این برنامه آموزشی تمرینی است برای مغز تا معلومات بصری را سریع تر و بهتر پروسس کند. بدین وسیله مغز می تواند تصاویر بیشتری را هم زمان ببیند و ضعیف شدن بینایی را که با پیرچشمی می آید، جبران کند.

یوری پولت، یکی دیگر از بنیانگذاران اپ "گلسس آف"، می گوید "ما در واقع با مغزمان می بینیم نه با چشمانمان".

پولت می گوید کاری که آنها با این اپ می کنند ارتباط بین نورون ها یا سلول های عصبی است. وی می گوید"ما بازدهی نورون ها را افزایش می دهیم. در نتیجه همه چیز سریع و بیشتر انجام می شود و با این کار مغز بیشتر می تواند ببیند".

تا حال حدود یک میلیون مصرف کننده، اپ "گلسس آف" را داونلود کرده اند.

این شرکت در اسرائیل مستقر است و تصمیم دارد تا برنامه این اپ را توسعه داده و بهبود بخشد تا حتی برای شاگردان مکابت، ورزشکاران، و سربازان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

XS
SM
MD
LG