لینک های دسترسی

Breaking News

کشفیات تازه به اسرار بیشتر درون انسان پی برده است


کشفیات تازه نشان داده است که کمتر از نصف سلول‌های موجود در بدن انسان مال خودش بوده و متباقی به ارگانیزم‌های مایکروسکوپی تعلق دارد.

راب نایت، پژوهشگر در پوهنتون کالیفورنیا به صدای امریکا گفت "در برابر ۳۰ تریلیون سلول انسانی، حدود ۳۹ تریلیون سلول مکروبی در بدون ما موجود است، ما تنها ۴۳ درصد انسان هستیم".

باکتریاها و حتا ویروس‌ها و فنگس‌ها در ساحات مختلف بدن انسان، به شمول دهن، پوست و روده‌ها موجود اند که مجموعۀ آن به نام فلورا یاد می‌شود.

مجموعۀ باکتریاهای موجود در بدن انسان تاثیر شگرف بر سلامتی داشته و از وزن بدن گرفته تا احتمال ابتلای فرد به بیمار‌های مختلف چون امراض قلب و شش وغیره را تعیین می‌کند.

مکروب‌های موجود در روده‌ها حتا بالای خلق و مزاج انسان تاثیر دارد. اکنون دانشمنددان کاوش دارند که آیا بیماری‌هایی چون آتیزم و پارکیسنون نییز با ترکیب مکروب‌های بدن ربط دارد یا خیر.

در سال‌های اخیر دانشمندان کشف کردند که باکتریاهای روده‌های هر فرد از بدو تولد منحصر به خودش بوده و با هیچ انسان دیگری شباهت ندارد.

رویدادهای زندگی؛ از شکل تولد گرفته که یک فرد طبیعی تولید می‌شود یا از روی بطن مادر برداشته می‌شود، یا پس از تولد با شیر مادر تغذیه می‌شود یا شیر حیوانات، یا هم در طول عمر با کدام حیوانات تماس می‌گیرد و از کدام دواها مصرف می‌کند، همه و همه در انکشاف مکروب‌ها در بدن و از آن طریق با سلامتی کلی ربط دارد.

داکتر نایت مصرف انتی بیوتیک‌ها در خردسالی و تغذیه نشدن نوزادان با شیر مادر را عامل بزرگترین مشکلات صحی مرتبط با مکروب‌های موجود در بدن برشمرد و گفت "تاثیرات آن از رهگذر وزن و فعالیت‌های شناختی، حتا تا سن ۱۲ سالگی در کودکان باقی می‌ماند".

رژیم غذایی و تعدد گیاهان و نباتاتی که هر فرد از آن استفاده می‌کند بر ترکیب میکروب‌های وجود تاثیر بی نهایت زیاد دارد.

کارن سفانوس، پژوهشگر در پوهنتون جانس هاپکینز امریکا گفت "خوردن غذای سرشار از چربی یا رژیم ناسالم صحی، منجر به رشد مکروب‌های علاقمند به التهاب و در نهایت ایجاد التهاب در جهاز هضمی می‌شود. بدبختانه که التهاب جهاز هضمی تاثیرات بسیار مخرب بر دیگر اعضا و سیستم‌های بدن برجا می‌گذارد".

با درنظرداشت این نکته که باکتریای روده‌های هر فرد مختص به خودش می‌باشد، اکنون دانشمندان باکتریاهای رودۀ هر فرد را شناسایی کرده و نظر به آن رژیم غذایی مطلوب را برای آن شخص سفارش می‌کنند. استفاده از این روش هم اکنون برای مقابله با بیماری شکر در حال رواج یافتن است.

دانشمندان همچنین ارتباط مکروب‌ها را با ابتلای افراد به سرطان و نیز تلاش‌های درمانی این بیماری زیر تدقیق و بررسی دارند.

XS
SM
MD
LG