لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز عملیات ضد داعش به حمایت نیروهای خارجی در ننگرهار


مقامات می‌گویند که ۳۰۰ تا ۴۰۰ جنگجوی داعش در ننگرهار، حضور دارند
مقامات می‌گویند که ۳۰۰ تا ۴۰۰ جنگجوی داعش در ننگرهار، حضور دارند

مقامات قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در شرق افغانستان می‌گویند که برای سرکوبی ۳۰۰ تا ۴۰۰ جنگجوی داعش در ولسوالی‌های کوت و ده بالای ننگرهار، عملیاتی را آغاز کرده اند.

دگرمن شیرین‌آقا فقیری سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در نشست خبری گفت، اکنون نیز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰جنگجوی داعش در ولایت ننگرهار حضور دارند و در برابر نیروهای امنیتی افغان می‌جنگند.

او مدعی شد که جنگجویان داعش اکثر اوقات زمانی که با تهدید نیروهای افغان مواجه می‌شوند، به آنسوی خط دیورند پناه می‌برند و پس از تجهیز، دوباره وارد ولسوالی‌های شینوار می‌شوند.

هنوز پاکستان تردد داعش را در آن کشور تأیید نکرده و در رابطه به ادعای سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب نیز چیزی نگفته است.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب گفت، برای سرکوبی گروه داعش امروز عملیات "شاهین ۲۵" در ولسوالی‌های کوت و ده بالای ولایت ننگرهار آغاز شده است.

او افزود "عملیات شاهین ۲۵ به اساس کمپاین پلان عملیات شفق، براساس حکم رئیس صاحب جمهور و سرقوماندان اعلی قوای مسلح البته مشترکاً با همه قوت‌های امنیتی مستقر در ولایت ننگرهار، با حمایت قوی و رهبری قول اردوی ۲۰۱ سیلاب و همچنان حمایت هوایی قوت‌های ناتو یا قوت‌های حمایت قاطع، آغاز شد".

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار که با سخنگویان نظامی ننگرهار در کنفرانس مشترک خبری سخن می‌زد، گفت، مناطقی که در ولسوالی‌های کوت و ده بالا از وجود افراد وابسته به داعش پاکسازی شد، توسط نیروهای خیزش مردمی تأمین امنیت می‌شود.

او گفت "این عملیات با گذشته‌ها فرق خواهد داشت، به خصوص زمانی که در یک منطقه عملیات صورت می‌گیرد و منطقه از حضور داعش پاک کاری می‌شود، در همان منطقه به همکاری اداره امنیت ملی ما در چوکات پولیس، خیزش‌کنندگان را توظیف می‌کنیم و منطقه را نگهداری خواهند کرد".

سمونوال حضرت حسین مشرقی‌وال سخنگوی پولیس ننگرهار نیز گفت که نیروهای پولیس برای نگهداری مناطق تصفیه‌شده آماده اند.

او افزود "در این عملیات پولیس اشتراک دارد و آن عده خیزش‌کنندگانی که در برابر داعش به پا می‌خیزند، برای آنها ما مکملاً آمادگی داریم، برای آنها پوسته‌ها را می‌سازیم و جابجا خواهند شد و پولیس محلی هم برای نگهداری آن مناطق آماده است".

باشندگان ولسوالی‌های کوت و ده بالا نیز از راه‌اندازی عملیات‌های مشترک قوای افغان و ماموریت قاطع راضی استند و از آن استقبال می‌کنند.

سیدپاچا باشنده ولسوالی ده بالا گفت "امروز عملیات بسیار خوب شروع شد، طیاره‌های هلیکوپتر می‌گردد و در زمین قوای افغان بسیار زیاد دیده می‌شوند، امروز در چندین قریه عملیات روان است، ما امید داریم که از امروز به بعد داعش در ده بالا نباشد".

داعش اکنون در ولسوالی‌های ده بالا، کوت، اچین، نازیان، رودات و پچیرواگام ولایت ننگرهار تا حدی فعالیت دارد؛ ولی در ده بالا و کوت حضور آن گروه گسترده است.

XS
SM
MD
LG