لینک های دسترسی

Breaking News

امریکاییان به ترمپ کم و به رسانه ها بیشتر اعتماد دارند


نتایج یک نظر سنجی تازه نشان می دهد که امریکاییان به خبر های که از رسانه ها نشر می شود، بیشتر اعتماد دارند و میزان اعتماد شان نسبت به حکومت دونالد ترمپ کمتر است.

در این نظر سنجی که به صورت مشترک توسط خبرگزاری رویترز و نهاد پژوهشی «آیپساس» انجام شد، نظر بیش از ۱۴۳۰۰ نفر پرسیده شده است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد میزان افرادیکه اعتماد "زیاد" و یا "نسبی" به رسانه ها دارند، از ۳۹ در صد در ماه نومبر سال گذشته به ۴۸ در صد در ماه سپتمبر امسال افزایش یافته است.

این در حالیست که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در اوایل امسال، رسانه های آن کشور را "دشمن مردم امریکا" خواند.

در همین حال، میزان افرادیکه گفته اند "تقریباً هیچ" اعتمادی به رسانه ها ندارد، از ۵۱ در صد در ماه نومبر ۲۰۱۶ به ۴۵ در صد در ماه جاری میلادی کاهش یافته است.

بر بنیاد نتایج این نظر سنجی، اعتماد امریکاییان به حکومت به رهبری دونالد ترمپ در مقایسه به اعتماد آنان به رسانه ها، مسیر معکوس را پیموده است.

در نظر سنجی که رویترز و نهاد پژوهشی «آیپساس» در اواخر ماه جنوری امسال انجام دادند، ۵۲ در صد امریکاییان اعتماد "زیاد" و یا "نسبی" نسبت به حکومت جدید شان به رهبری دونالد ترمپ داشتند.

این رقم در ماه می به ۵۱ در صد و در تازه ترین نظر سنجی، یعنی در ماه سپتمبر امسال به ۴۸ در صد کاهش یافت.

این در حالیست که در ماه نومبر سال گذشته، میزان اعتماد "زیاد" و یا "نسبی" امریکاییان نسبت به حکومت به رهبری بارک اوباما، حدود ۵۷ در صد بود.

نظر سنجی تازه دریافته است که تغییر میزان اعتماد امریکاییان نسبت به حکومت شان ربطی به دیدگاه های حزبی آنان ندارد.

دونالد ترمپ در مقایسه با هر رئیس جمهور دیگر تاریخ معاصر امریکا، با رسانه ها بیشتر به حیث یک حزب مخالف رفتار کرده است.

او در برخی موارد خبرنگاران را مستقیماً مورد انتقاد قرار داده و خبر های ناخوشایند را "اخبار جعلی" خوانده است.

XS
SM
MD
LG