لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن پست: درخواست پاکستان از افغانستان برای کمک به رهایی جوانان پاکستانی اختطاف شده


واشنگتن پست: درخواست پاکستان از افغانستان برای کمک به رهایی جوانان پاکستانی اختطاف شده
واشنگتن پست: درخواست پاکستان از افغانستان برای کمک به رهایی جوانان پاکستانی اختطاف شده

واشنگتن پست نوشته است وزیر داخله پاکستان روز یکشنبه از رئیس جمهور افغانستان برای رهایی تقریبا ٣۰ جوان پاکستانی درخواست کمک نمود که آنها در اسارت طالبان پاکستانی می باشند.

به نوشته روزنامه این جوانان چهار روز قبل بعد از آن اختطالف شدند که از روستاهای سرحدی شان در منطقه قبایلی "باجور" عبور کرده، وارد ولایت کنر شدند.

واشنگتن پست می نویسد طالبان پاکستانی گفته اند که آنان را به آن دلیل اختطاف نمودند که آن جوانان متعلق به قبیله یی بودند که نیروهای ملیشه یی تحت حمایت حکومت پاکستان را برای جنگ با آنان ایجاد می کردند.

روزنامه نوشته است که رحمان ملک، وزیر داخله پاکستان به گزارشگران گفت او از حامد کرزی، رئیس جهمور افغانستان، برای رهایی آن جوانان درخواست کمک نموده است.

این روزنامه درعین حال نوشته است مامورین افغان گفته اند آنها از قضیه اختطاف اطلاعی ندارند.

به نوشته واشنگتن پست مامورین پاکستانی گفته اند اختطاف شدگان پسران زیر سن ١٦ سال می باشند. طالبان مدعی شدند که آنان نوجوانان اختطاف شده را رها نموده و فقط پسران جوان را در اسارت شان نگه داشته اند.

واشنگتن پست نوشته است حکیم الله محسود، رهبر طالبان پاکستانی، ادعا کرد جنگجویانش در دو منطقه هم سرحد با افغانستان دست بالایی دارند. بر اساس یک ویدیوی نشر شده که توسط یک گروه ردیابی ویب سایت های تندروان نظارت شده، محسود از مسلمانان خواسته است تا از آنها حمایت کنند.

به نوشته روزنامه ، در ماه های اخیر تندروان از افغانستان بر پوسته های امنیتی در پاکستان حملاتی را انجام داده اند. اردوی پاکستان گفته است حمله کنندگان از تهاجمات اردو درپاکستان گریخته و ازقلمرو افغانستان به حیث پناهگاه مصؤون استفاده می کنند.

روزنامه حاکی است تندروان درتلاش برای براندازی حکومت پاکستان می باشند که تحت حمایت غرب است و از سال ٢۰۰۷ چندین حمله را انجام داده است.

XS
SM
MD
LG