لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما می گوید بازیگران بدی در جستجویی سلاح های ذروی اند


براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده میگوید جامعه جهانی باید در راه کاهش زرادخانه های سلاح اتمی در جهان تلاش های جدی و مثمر نماید.

اوباما گفت: "هنوز تعداد بیش از حد بازیگرانی اند که در جستجوی همچو مواد مخاطره برانگیز اند و این مواد آسیب پذیر و پر خطر در مناطق صدمه پذیر زیادی موجود است. به مقدار زیاد این مواد نه بلکه به اندکی از ان کافیست تا صدها هزار تن از مردم بیگناه از بین ببرد، و این اغراق هم نیست، یک واقعیت است که ما با آن مواجه هستیم."

آقای اوباما در آخرین روز اجلاس دو روزه امنیت هستوی در سئول اذعان کرد که پیشرفت های از زمان نشست ۲۰۱۰ واشنگتن به این سو صورت گرفته و تاکنون تعداد اشتراک کنندگان این اجلاس افزون بر۵۰ کشور شده است.

او گفت که نتیجۀ آن یک "ساختار بزرگتر جهانی" در این راستا خواهد بود که به جامعه جهانی اجازه میدهد تا به صورت محفوظ و موثر، استعمال صلح آمیز انرژی هستوی را دنبال نمایند.

ایالات متحده و کشورهای اروپایی تامین کنندگان ایزوتوپ های طبی مثل بلژیک، فرانسه، و هالند - به روز دوشنبه اعلام کرده اند که آنها از یورانیومی که بسطح بالا غنی شده و برای سلاح استفاده میگردد استفاده نخواهند کرد و از نوع خنثی تر ان کار خواهند گرفت.

استیفن چو ، وزیر انرژی ایالات متحده می گوید این قرارداد چهار کشور، فرصت افتادن این مواد را به دست کسانیکه از آن استفاده ای سو نمایند ، کاهش میبخشد.

XS
SM
MD
LG