لینک های دسترسی

Breaking News

کتاب افشاگر رازهای خانوادگی ترمپ اجازۀ چاپ یافت


محکمۀ استنیاف ایالت نیویارک اجازۀ نشر و تکثیر کتابی را داد که ممکن برای دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا دردسرساز و مشکل آفرین باشد.

قرار بود کتاب "بیش از حد و همیشه نابسنده: چگونه خانواده‌ام خطرناک‌ترین مرد جهان را خلق کرد" نوشتۀ مری ترمپ، برادرزادۀ رییس جمهور دونالد ترمپ این هفته به بازار بیاید، اما محکمۀ نیویارک موقتاً مانع نشر آن شده بود.

رابرت ترمپ، برادر دونالد ترمپ به محکمه شکایت کرده و گفته بود که باید مری ترمپ به توافق خانوادگی مبنی بر ننوشتن کتاب در مورد خانوادۀ ترمپ، بدون اجازه و توافق دیگر اعضای خانواده پابند بماند.

نشرات سایمن و شوستر که کتاب مری ترمپ را چاپ کرده است، گفته است که از توافق خصوصی مری ترمپ با خانواده اش خبر نبوده است و از اینکه محکمه حق نشر این کتاب را داده، ابراز خرسندی کرده است.

به گفتۀ ناشر، از جمع ۷۵ نسخۀ این کتاب هزاران جلد آن به کتاب فروشی ها در سرتاسر امریکا منتقل شده است.

تیودور بوتروس، وکیل مدافع مری ترمپ که ابتدا ممانعت از نشر این کتاب را نقض آشکار آزادی بیان خوانده بود، پس از حکم محکمۀ استنیاف نیویارک ابراز خرسندی کرد.

آقای بوتروس گفته است: "این کتاب در سالی که قرار است انتخابات برگزار شود به مسایل مهم و مایۀ نگرانی جدی عامه در مورد رییس جمهور برحال اشاره می‌کند، نباید حتا برای یک‌روز از نشر باز ماند".

اما چارلس هاردر، وکیل مدافع رابرت ترمپ اقدامات مری ترمپ و ناشر کتاب وی – نشرات سایمن و شوستر – را "واقعاً شنیع" خوانده و گفته است که برای دفاع از حق مشروع موکل اش تمام راه های موجود قانونی را سراغ خواهد کرد.

مری ترمپ، دختر فرد ترمپ، برادر بزرگ دونالد ترمپ است. فرد ترمپ که در سال‌های اخیر عمرش معتاد به الکول شده بود در سال ۱۹۸۱ در اثر حملۀ قلبی درگذشت.

پیش از این نشر کتاب یادداشت های جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی ایالات متحده که از برخی کارکردهای رییس جمهور دونالد ترمپ پرده برداشته است، جنجالی شد، اما محکمه حق نشر آن را داد.

XS
SM
MD
LG