لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: ایالات متحده با افغانستان متعهد باقی می ماند


بارک اوباما رئیس جمهور افغانستان با سفر از قبل اعلام ناشده به افغانستان نه تنها سالگرد کشته شدن اسامه بن لادن را یادبود کرد بلکه سند همکاری های دراز مدت ستراتیژیک را با افغانستان به امضا رسانید.

در این سفر رئیس جمهور اوباما به مردم ایالات متحده این پیام را فرستاد که شدت جنگ در افغانستان از کاهش به عمل می آید.

رئیس جمهور در خطابۀ که به مردم ایالات متحده از میدان هوایی بگرام داشت تاکید ورزید که تا ختم سال 2014 انتقال مسئولیت های امنیتی به نیرو های افغان تکمیل شده و افغانها مسئولیت مکمل امنیتی را در کشور شان بر عهده خواهند گرفت.

اوباما در سخنان خود از تداوم همکاری های مبارزه با دهشت افگنی و تلاش های آموزشی یاد آوری کرده گفت، کشورش "پایگاه های دایمی را در افغانستان بنا نخواهد کرد." ساعاتی قبل از این خطابه روسای جمهور کشور های ایالات متحده و افغانستان سند همکاری های دراز مدت ستراتیژیک را به امضا رسانیدند.

رئیس جمهور ایالات متحده واضح ساخت که هدف آنها ساختن کشوری به تصور ایالات متحده نبوده و نه از بین بردن هر باقیماندۀ طالبان در آنکشور می باشد. او گفت این هدف سال های متمادی، پول وافر و زندگی تعداد زیاد امریکایی ها را نیازمند است. اوباما گفت هدف از بین بردن القاعده می باشد.

توفقنامۀ سند ستراتیژیک میان کشور های ایالات متحده و افغانستان، امریکا را در حضور خاص عساکر آنکشور متعهد نمی سازد اما وعده می سپارد تا حداقل برای یک دهه بعد از خروج نیرو های نظامی ایالات متحده، این کشور به افغانستان کمک کند.

XS
SM
MD
LG