لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: مبارزه با دهشت افگنی در افغانستان، پایان نیافته است!


اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده، در حال کف زدن به اوباما پس از سخنان وداعیه اش به نظامیان امریکایی
اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده، در حال کف زدن به اوباما پس از سخنان وداعیه اش به نظامیان امریکایی

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده میگوید که مبارزه با دهشت افگنی در افغانستان هنوز پایان نیافته و شورشگرایی در آن کشور هنوز هم به گونۀ فعال جریان دارد.

رئیس جمهور اوباما این نکته را به روز چهارشنبه در دیدار وداعیه اش با سران نظامی امریکا بیان داشت و ضمناً بر انتقال مسالمت آمیز قدرت به رئیس جمهور آیندۀ ایالات متحده تاکید ورزید.

آقای اوباما در اشاره به جنگ با تروریزم گفت که مبارزه در برابر گروۀ دولت اسلامی یا داعش در سوریه و عراق، و مبارزه با دهشت افگنی در أفغانستان، هنوز پایان نه یافته است.

رئیس جمهور برحال ایالات متحده دز سخنانش گفت: "ما باید متیقن باشیم که در جریان روند انتقال، قدرت به شکل آرام انتقال یابد، باید بدانیم که مسؤلیت ها هنوز هم ادامه دارد، مبارزۀ ما دربرابر گروۀ داعش در موصل و سوریه هنوز هم ادامه داشته و نبرد در افغانستان نیز جریان دارد."

رئیس جمهور اوباما ضمن سپاس از نظامیان امریکایی، بیان داشت هر آن چیزی را انجام خواهد داد تا از مشوره ها و خدماتی که نظامیان امریکایی برای او انجام داده اند، رئیس جمهور آیندۀ ایالات متحده نیز سود ببرد.

کشیدگی ها در آستانۀ انتقال قدرت

آقای اوباما در حالی از انتقال مسالمت قدرت به جانشین اش دونالد ترمپ صحبت کرد که کشیدگی ها روی موارد متعدد میان هردو رهبر اوج گرفته است. یکی از این موارد رخنۀ انترنتی روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده میباشد.

ادارات استخباراتی ایالات متحده، روسیه را متهم به مداخلات انترنتی در روند انتخابات ایالات متحده کرده است. اما آقای ترمپ این ادعا را رد کرده و بیشتر در مورد آنچه ادارات استخباراتی ایالات متحده گفته اظهار بی باوری کرده است.

در تازه ترین اقدام، کمیتۀ امور دفاعی مجلس سنای ایالات متحده امروز جلسۀ استماعیه ای را با اشتراک سران ادارات استخباراتی امریکا به منظور بررسی همین موضوع دایر کرده است.

XS
SM
MD
LG