لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید در ادامه تلاش برای پایان تنش های فرگوسن


رئیس جمهور باراک اوباما با رهبران حقوق مدنی در مورد مشکلات که از اثر بې اعتمادی میان ادارات تطبیق کننده قانون و اقلیت های نژادی به میان آمده است، دیدار می کند.

از سوی هم، ایرک هولدر، لوی څارنوال ایالات متحده امریکا قرار است به روز دوشنبه در شهر اتلانتای ایالت جورجیا با مقامات پولیس و مقامات ملکی آن ایالت ملاقات کند. هدف دیدار آقای هولدر با مقامات ایالت جورجیا بحث روی چگونگی بهترسازی روابط میان ادارات تطبیق کننده قانون و مردم خوانده شده است.

پس از آن که یک هیئت منصفه درن ولسن افسر سفید پوست پولیس را در قضیه کشتن مایکل برون ١٨ ساله سیاه پوست برائت داد، در شهر فرگوسن یک سلسله مظاهرات آغاز شد. گرچه از شدت این مظاهرات کاسته شده، اما اعتراضات هنوز هم کم و بیش ادامه دارد.

با سپری شدن یک هفته از آغاز این مظاهرات جنجال برانگیز، درن ولسن به امید کاهش خشم مردم شهر فرگوسن از سمتش به حیث افسر پولیس استعفا داد اما به نظر نمی رسد که این کار او قهر مردم را فرونشاند.

در طول هفته گذشته تظاهرات در فرگوسن و فراتر از آن در شهرهای دیگر امریکا نیز ادامه داشت.

درن ولسن، اتهامات را که گویا در زمان کشتن مایکل برون از خشم و تعصب نژادی کار گرفته است، رد کرده است.

همچنان مجلس امروز کابیبنه ایالات متحده امریکا آن عده برنامه های حکومت فدرال را مورد غور قرار خواهد داد که لوازم نظامی را برای ادارات تطبیق کننده قانون مهیا میسازد.

XS
SM
MD
LG