لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات بارک اوباما با مامورین ارشد تازه سیاسی ونظامی کشورش


ملاقات بارک اوباما با مامورین ارشد تازه سیاسی ونظامی کشورش
ملاقات بارک اوباما با مامورین ارشد تازه سیاسی ونظامی کشورش

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در مورد کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان با قوماندان جدید و سفیر جدید امریکا در افغانستان که ستراتیژی جدید ملکی و نظامی وی را پیاده خواهند کرد، دیدار و گفتگو نمود. رئیس جمهور امریکا همچنان با لیون پنیتا، وزیر دفاع جدید ملاقات نمود.

دگر جنرال جان الن و رایان کراکر چهره های تازه نظامی و ملکی ایالات متحده در عملیات ده ساله امریکا در افغانستان خواهند بود.

جنرال الن رهبری قوای امریکا و ناتو را در آن کشور عهده دار میشود. جنرال دیوید پترییس که قبلاً این پست را داشت هفته گذشته با اکثریت آرای مجلس سنای ایالات متحده به ریاست اداره استخبارات یا سی آی ای انتخاب گردید.

جنرال الن در ماه اپریل بعد از انتخاب از جانب رئیس جمهور اوباما به این سمت گفت "من از مسؤولیت عظیم این وظیفه آگاه هستم و عمیقاً برای رهبری مردان و زنان و جوان اردوی خود و نیرو های مسلح متحدین بزرگ و تاریخی خود، متعهد می باشم."

جنرال الن و رایان کراکر سفیر جدید ایالات متحده بروز سه شنبه در قصر سفید با رئیس جمهور اوباما ملاقات نمودند. در این دیدار لیون پنیتا وزیر دفاع جدید، جنرال مایک ملن لوی درستیز عمومی قوای مسلح و جو بایدن، معاون رئیس جمهور ایالات متحده نیز حضور داشتند.

قصر سفید به مطبوعات اجازۀ گزارش دهی از این جلسه را نداد، و جی کارنی سخنگوی قصر سفید فقط به خواندن این یاداشت کوتاه در مورد اکتفا نمود.

آقای کارنی گفت "رئیس جمهور و تیم کاری اش در مورد عملی نمودن دور بعدی ستراتیژی ما در افغانستان صحبت نمودند که شامل نگهداشت دستاوردهای حاصله از در هم شکستن جنبش طالبان، تعلیم و تربیه نیرو های امنیتی افغانستان، کاهش قوای امریکا که رئیس جمهور ماه قبل اعلام نمود و عملیه انتقال و رهبری به حکومت افغانستان می شد.

رئیس جمهور اوباما ماه قبل اعلام نمود که ۱۰ هزار عسکر امریکایی تا ختم سال جاری از افغانستان خارج خواهند شد و ۲۳ هزار عسکر دیگر تا ماه سپتمبر سال ۲۰۱۲ آن کشور را ترک خواهند نمود.

آقای اوباما گفت خروج نیرو های اضافی ایالات متحده که بین سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ برای مقابله با پیشروی های طالبان به افغانستان اعزام شده بودند، با پیشرفت های قابل ملاحظه در منطقه و همچنان تعلیم و تربیه نیرو های امنیتی افغان، اکنون مقدور گردیده است.

سناتور لیندزی گراهام چند روز قبل در کابل مراتب نگرانی خود را در مورد کاهش قوا به خبرنگاران اظهار داشته و گفت که این عمل شاید پیام نادرستی را به مردم افغان در مورد تعهد امریکا برساند.

سناتور لیندزی گراهام گفت "آنچه واقعاً مرا نگران نموده است سرعت خروج قوای اضافی میباشد که این مفکوره را خلق میکند که ما کاملاً خارج می شویم."

ملاقات بارک اوباما با مامورین ارشد تازه سیاسی ونظامی کشورش
ملاقات بارک اوباما با مامورین ارشد تازه سیاسی ونظامی کشورش

رئیس جمهور اوباما همچنان به طور جداگانه با لیون پنیتا وزیر دفاع جدید ملاقات نمود. آقای پنیتا که قبلاً رئیس اداره استخبارات(سی آی ای) بود نقش عمدۀ در پلان گزاری و جمع آوری اطلاعاتی داشت که منجر به کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده در پاکستان شد.

در عین زمانیکه این ملاقات ها در واشگتن جریان داشت، قوای آیساف در کابل از کشته شدن چهار عسکر ائتلاف در حملات جداگانه در شرق افغانستان خبر داد.

در سال جاری ۲۸۰ عسکر آیساف کشته شده اند. تا روز سه شنبه تعداد تلفات نظامی ایالات متحده در افغانستان از سال ۲۰۱۱ تا به حال به ۱۵۴۲ عسکر رسید.

XS
SM
MD
LG