لینک های دسترسی

Breaking News

خطابۀ اخیر اوباما، تصویر آیندۀ امریکا را ترسیم می کند


سخنرانی فردا شب آخرین خطابۀ سالانۀ رئیس جمهور اوباما خواهد بود.
سخنرانی فردا شب آخرین خطابۀ سالانۀ رئیس جمهور اوباما خواهد بود.

آخرین خطابۀ سالانۀ باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده کمتر بر پلان های تقنینی و بیشتر بر ترسیم تصویر بزرگ آیندۀ امریکا متمرکز خواهد بود.

دنیس مک دونو رئیس دفتر آقای اوباما گفت "شما شرح یک تصویر بزرگ، خوشبینانه و سخاوتمندانۀ آیندۀ امریکا را از رئیس جمهور خواهید شنید."

رئیس دفتر ریاست جمهوری ایالات متحده می گوید که رئیس جمهور اوباما در این خطابه بسیار عملگرا خواهد بود.

اما سیاستمداران جمهوریخواه ایالات متحدۀ امریکا از سخنرانی رئیس جمهور اوباما انتظار دیگری دارند. او افزود که سخنرانی آقای اوباما متفاوت از بیانات بد شگون و ملولی است که همه روزه از نامزدان جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شنیده می شود.

مچ مک کانل سناتور جمهوریخواه می گوید که رئيس جمهور در مورد آینده صحبت می کند و سعی می کند تصویر رنگینی به آیندۀ ببخشد که وجود ندارد. او می گوید که از رئیس جمهور انتظار می ورد تا طرح واقعی را برای شکست داعش ارایه کند.

زندان گوانتانامو

یکی از وعده های رئیس جمهور اوباما در زمان مبارزات وی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ ایالات متحده، مسدود کردن زندان نظامی گوانتانامو بود.

آقای مک دونو گفت که رئیس جمهور اوباما در خطابۀ اخیر خود پلان انسداد زندان گوانتانامو را که از دیر باز معطل شده است برای منظوری به کانگرس پیشکش خواهد کرد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری ایالات متحده گفت که اگر کانگرس در این زمینه اقدام نکند، قصر سفید اقدام خواهد کرد، اما جزئیاتی در مورد اقدامات احتمالی ارایه نکرد.

آقای مک دونو افزود که رئیس جمهور اوباما خود را در برابر رئیس جمهور آیندۀ ایالات متحده مکلف می داند و نمی خواهد که جانشین وی نیز با عین چالش روبرو شده و دست و پنجه نرم کند.

رئیس جمهور اوباما گفته است که زندان گوانتانامو به صفت ابزار شایعه پراگنی و جلب و جذب برای گروه های تندروی مانند القاعده عمل کرده و نگهداری آن بسیار زیاد پرهزینه است. هم اکنون ۱۰۴ مظنون دهشت افگن در این زندان محبوس اند.

اما جمهویخواهان تا اکنون جلو انسداد زندان گوانتانامو را گرفته و طرح اوباما برای انتقال زندانیان این محبس را به کشور های دیگر، تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده عنوان کرده اند.

قرار است خطابۀ رئیس جمهور اوباما ساعت ۹ سه شنبه شب به وقت واشنگتن دی سی از طریق تلویزیون های ایالات متحده به گونۀ زنده پخش شود.

اعضای هر دو مجلس کانگرس، مقامهای ارشد حکومت به شمول فرماندهان ارشد نظامی و اعضای قوای قضائیۀ ایالات متحده در این سخنرانی در مقر کانگرس امریکا حضور خواهند داشت.

XS
SM
MD
LG