لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما به جوانان بریتانیا: به بیگانه ستیزی نه بگویید


رئیس جمهور اوباما در یک گردهمایی که در آن حدود ۵۵۰ جوان بریتانیایی اشتراک کرده بود، تلاش کرد تا یک بار دیگر روی باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپایی تاکید کند.

آقای اوباما روز شنبه در لندن در این گردهمایی گفت که در عصر تغییر و دگرگونی، وسوسه برای جعل هویت ها پدید می آید تا به گفته او از این هویت به حیث "حائل" در برابر تغییر و دگرگونی استفاده شود.

بارک اوباما گفت این پدیده ای است که جوانان بریتانیایی باید علیه آن مبارزه کنند. رئیس جمهور ایالات متحده افزود که نباید جهانی شدن و ادغام را تهدید تلقی کرد بلکه به آنها باید به چشم فرصت دید.

او گفت:​ "پیام اصلی من به شما اینست که به بدبینی و بیگانه ستیزی نه بگویید."

به نظر میرسد که نسل جوان بریتانیا بیشتر طرفدار باقی ماندن کشور شان در اتحادیه اروپایی است.

در این گردهمایی، بارک اوباما به پرسش های مختلف جوانان بریتانیایی از جمله خواسته های اوباما از رئیس جمهور آینده امریکا و میراث سیاسی او پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش پاسخ داد.

رئیس جمهور اوباما گفت که برای بررسی میراث سیاسی اش به حدود ۱۰ سال زمان نیاز دارد اما او افزود که در زمان ریاست جمهوری اش همواره صادقانه عمل کرده است.

بارک اوباما به پرسش های جوانان بریتانیایی پاسخ داد.
بارک اوباما به پرسش های جوانان بریتانیایی پاسخ داد.

آقای اوباما از قانون مراقبت های صحی، مبارزه جهانی علیه بحران ویروس ایبولا و توافق هسته ای ایران به حیث دستاورد های عمده دو دوره ریاست جمهور اش یاد کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین نقش اتحادیه اروپایی و ناتو را در تامین صلح و رفاه در اروپا ستایش کرد و از جوانان بریتانیایی خواست تا به آینده خوشبین باشند.

بارک اوباما گفت: "​زمانیکه با جوانان صحبت می کنم، از آنان می خواهم که به عقب بر نگردند."

سخرانی روز شنبه آقای اوباما با استقبال قشر جوان بریتانیا روبرو شد. این در حالیست که اظهارات روز جمعه رئیس جمهور امریکا مبنی بر باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپایی انتقاد شدید شماری از بریتانیایی را در پی داشت.

طرفداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی اظهارات روز جمعه آقای اوباما را "بزرگترین مداخله" امریکا در امور داخلی کشور شان خواندند.

قرار است بریتانیایی ها به تاریخ ۲۳ جون با اشتراک در یک همه پرسی، در مورد ماندن و یا ترک کردن کشور شان در اتحادیه اروپایی تصمیم بگیرند.

XS
SM
MD
LG