لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: داعش را در ۲۰۱۶ شکست خواهیم داد


رئيس جمهور اوباما می گوید مبارزه با گروه دولت اسلامی و حفاظت از کشور در جمع اولویت های کاری وی در آخرین سال ریاست جمهوری اش خواهد بود. رئيس جمهور اجندای کاری سال ۲۰۱۶ خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی پایان سال در قصر سفید به روز جمعه اعلام کرد.

آقای اوباما گفت : گروه دولت اسلامی را شکست خواهیم داد ، و این کاررا با آوردن فشارو با قطع منابع مالی آنها، از بین بردن رهبریت شان ، از بین بردن نیروها و زیر بنا های شان انجام خواهیم داد.

درجلسه آخر سال خود ، آقای اوباما مذاکرات بین المللی برای یک انتقال سیاسی درسوریه را خیلی مهم عنوان کرد ، لکن اکنون، غلبه بر اوضاع و ویرانی های سوریه خیلی دشوار می باشد، اما برای یافتن راه یک انتقال سیاسی که بتواند دولت سوریه را حفظ کند و درک کند که جوانب مختلف مسول وجود دارد ، باید توجه معطوف گردد و امید آن است که آتش بسی آغاز گردد که شاید کامل نباشد، لکن به همه جوانب اجازه دهد تا به آنچه که باید هدف شماره یک ما باشد تلاش ورزیم که همانا مبارزه با داعش و متحدینش در منطقه است .

اما برخی از تحلیلگران مثل آنتونی کوردزمن انتظار هیچ نوع بهبود را در سال ۲۰۱۶ ندارد و میگوید که ایالا ت متحده هنوز درحال مذاکره روی یک سلسه از جنگ ها و جنبش های خشونت آمیز در بسیاری از کشورهای جهان اسلام است و حتی اگر گروه دولت اسلامی فردا شکست داده شود ، از همه آماری که از تروریزم در همه کشور ها ست ، حد اقل دو بر سوم حجم دهشت افگنی به دلیلی باقی خواهد ماند که توسط جنبش های دیگر هدایت میشود.

اوباما گفت که وی همچنین در نظر دارد شمار زندانیان گوانتانامو را به تعداد زیر یک صد تن تقلیل بخشد. وی امیدواری خود را درقبال آن که قصر سفید و رهبری جدید حزب جمهوری خواه در کانگرس بتوانند با هم یکجا درین راستا کارکنند ، ابراز نمود.

در مورد مشارکت ترانس پسیفیک ، توافقنامه تجارت بزرگ که توسط ۱۲ کشورتصویب شده است گفت که آنرا باید به امضا رسانند.
پس از یک دورۀ تعطیلات در هاوایی، رئیس جمهور اوباما در اوایل ماه جنوری به واشنگتن باز میگردد و به دستور کاری خود را برای اخیر سال رویدست خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG