لینک های دسترسی

Breaking News

اسیر شدن بیش از ۷۰ غیر نظامی در شاهراه کندهار


غیر نظامیان در گذشته نیز قربانی گروگان گیری شورشیان مسلح به شمول گروه طالبان شده اند
غیر نظامیان در گذشته نیز قربانی گروگان گیری شورشیان مسلح به شمول گروه طالبان شده اند

پولیس کندهار می گوید که گروه های مسلح بیش از ۷۰ غیر نظامی را در در منطقۀ ولسوالی شاه ولی کوت ولایت کندهاربه اسارت گرفته شده اند.

ضیا درانی، سخنگوی پولیس کندهار به صدای امریکا گفته است که این گروگان گیری روز جمعه و شنبه صورت گرفته است.​ به گفتۀ آقای درانی، این افراد از سه قریه به گروگان گرفته شده اند.

در همین حال، کمیسیون حقوق بشر افغانستان ضمن محکومیت این اقدام گفته است که شورشیان مسلح هفت تن از اسرای غیر نظامی را کشته و ۴۳ تن دیگر آنان هنوز هم در اسارت به سر می برند.

در اعلامیۀ که از سوی کمیسیون حقوق بشر افغانستان نشر شده، به صورت مشخص ذکر نشده است که کدام گروه مسوول این گروگان گیری است.

اما آقای درانی گفته است که گروه طالبان در این منطقه هنوز هم حضور دارد و آنان به اتهام اینکه مردم منطقۀ شاه ولی کوت به پولیس محلی خواهند پیوست، آنان را به اسارت گرفتند.

در اعلامیه کمیسیون حقوق بشر افغانستان آمده است که "هدف قرار دادن و گروگان گیری افراد ملکی نقض صریح و اشکار قواعد حقوق بشردوستانه بین المللی، موازین حقوق بشر و احکام دین مقدس اسلام میباشد. بر اساس اصول حقوق بشردوستانه بین المللی سازمانداهی وانجام چنین حملات از مصادیق جرایم جنگی به شمار رفته و عاملین آن باید مورد پیگرد عدلی قرار گیرند."

کمیسیون حقوق بشر افغانستان از مخالفین مسلح خواسته است تا از کشتن و گروگان گیری افراد ملکی خود داری کرده و اسیران غیر نظامی را به صورت فوری رها کنند.

اعلامیۀ حقوق بشر افغانستان از حکومت نیز خواسته است تا عاملین این گروگان گیری را مورد پیگرد قرار دهد.

XS
SM
MD
LG