لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش ها برای نجات جان سیلاب زدگان در پاکستان


تلاش ها برای نجات جان سیلاب زدگان در پاکستان
تلاش ها برای نجات جان سیلاب زدگان در پاکستان

مقامات در حالی می کوشند تا منطقه جنوب پاکستان را از بلند رفتن سطح آب محافظت نمایند که ملل متحد هوشدار داده است هشت صد هزار نفر از اثر سیلاب های تباه کن گیر مانده است.

مقامات می گویند انتظار می رود که آب دریای اندوس در نزدیک شهر حیدر آباد ایالت سند در این هفته به سطح بالا افزایش یابد. کارگران واقعات عاجل برای جلو گیری از لبریز شدن آب دریا موانع را در کناره های دریا ایجاد نموده و ده ها هزار نفر را از آن منطقه به جا های دیگر انتقال داده اند.

در عین زمان برنامۀ جهانی غذا تقاضای 40 هلیکوپتر دیگر را جهت انتقال کمک به قربانیانی نمود که می گویند فقط از طریق هوا برایشان رسیدگی شده می تواند.

برنامۀ جهانی غذا می گوید در حدود یک ملیون نفر بخاطر عدم دسترسی به وسایل ضروری به خطر گرسنگی و امراض مواجه هستند. اکثریت قربانیان در ایالت خیبر پشتونخواه زندگی می نمایند. در آن منطقه سرک ها و پل ها از اثر سیلاب از بین رفته است.

باران های مسمی به "مونسون" منجر به سیلاب ها گردید که در حدود یک هزار و شش صد نفر را تلف نموده، قریه جات را تخریب نمود، زیربنا ها و زمین های زراعتی را از بین برده و تقریباً پنج ملیون نفر را بی خانمان ساخت.

یوسف رضا گیلانی، صدراعظم پاکستان گفت بی اعتنایی جهان در پاسخ به این سیلاب ها زمینه را برای تندروان جهت اشاعۀ آنچه وی "اجندای تخریبگر" خواند مساعد می سازد.

XS
SM
MD
LG