لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس پاکستان ده‌ها عضو”تحریک لبیک“ را بازداشت کرد


مظاهره کنندگان یک شاهراه منتهی به اسلام آباد را مسدود کرده بودند
مظاهره کنندگان یک شاهراه منتهی به اسلام آباد را مسدود کرده بودند

پولیس پاکستان ده‌ها عضو یک حزب تندرو اسلامی را بازداشت کرد که از هفتۀ گذشته به اینسو یکی از ورودی‌های شهر اسلام آباد را مسدود کرده بودند.

صدها تن از طرفداران حزب تحریک لبیک پاکستان از روز جمعه به اینسو یک شاهراه منتهی به اسلام آباد را مسدود کرده و هشدار دادند که اگر خواست آنان مبنی بر برکناری وزیر عدلیه برآورده نشود، دست به خشونت خواهند زد. حکومت پاکستان به این تقاضا جواب رد داده است.

تحریک لبیک مدعی است که زاهد حمید، وزیر عدلیۀ پاکستان، تعدیلاتی را در تحلیف انتخاباتی وارد کرده است که از دید این گروه اهانت به مقدسات اسلامی تلقی می‌شود.

قانون مجازات برای توهین به مقدسات در پاکستان که برای توهین به اسلام و پیامبر اسلام جزای مرگ تعیین کرده است، به دستآویزی برای اسلامگرایان آن کشور مبدل شده است.

در سال ۲۰۱۱ میلادی سلمان تاثیر، والی لیبرال پنجاب، به خاطر اینکه این قانون را به پرسش گرفته بود، از سوی محافظ اش کشته شد.

ملک محمد احمد خان، سخنگوی والی پنجاب، به خبرگزاری رویترز گفت که مظاهرات تحریک لیبک "مزاحمت جدی برای مردم و اخلال زندگی عامه" را در ساحات اطراف اسلام آباد سبب شده بود.

اعجاز اشرفی، سخنگوی تحریک لبیک پاکستان، با نشر پیامی گفته است که پولیس صدها عضو این گروه را از سرتاسر کشور، به ویژه ایالت پنجاب بازداشت کرده است.

مسوولان امنیتی پاکستان از بیم خشونت مظاهره کنندگان، در چند روز گذشته چندین جاده را توسط کانتینرها مسدود کرده بود که این اقدام سبب ازدحام شدید ترافیک شده بود.

XS
SM
MD
LG