لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان عفو مالیاتی را برای شهروندان اش اعلام کرد


پاکستان به خاطر جلوگیری از فرار شهروندان اش از پرداخت مالیات، عفو مالیاتی را اعلام کرد.

شاهد خاقان عباسی، صدر اعظم پاکستان روز پنجشنبه هنگام اعلام طرح جدید حکومت کشورش برای جمع آوری مالیات گفت که پیشرفت و آینده پاکستان بستگی به پرداخت مالیات شهروندان اش دارد.

صدر اعظم پاکستان گفت که به زودی به تمام ۱۲۰ میلیون پاکستانی که کارت شناسایی ملی دارند، شماره مالیاتی نیز توزیع خواهد شد تا مالیه پرداخت کنند.

بر بنیاد طرح عفو مالیاتی حکومت پاکستان، تمام شهروندان این کشور می توانند تا عواید و دارایی های شان را که تا کنون به دولت گزارش نداده اند، پس از پرداخت جریمه ثبت دولت کنند.

این جریمه برای پاکستانی های که در داخل کشور شان زندگی می کنند، پنج در صد و برای پاکستانی های مقیم خارج دو در صد است و تنها یک مرتبه پرداخت می شود.

طرح عفو مالیاتی بر سیاستمداران پاکستانی قابل تطبیق نبوده و این طرح تا ۳۰ جون امسال نافذ می باشد.

صدر اعظم پاکستان گفت که شهروندان این کشور تنها حدود دو ماه و نیم فرصت دارند تا از این طرح استفاده کنند در غیر آن با مجازات فرار مالیاتی روبرو خواهند شد.

در حال حاضر تنها یک در صد جمعیت پاکستان به دولت کشور شان مالیه می دهد. این کشور یکی از پایین ترین میزان مالیه دهندگان را در مقایسه با جمعیت خود دارد.

مقام های پاکستانی گفته اند که پس از پایان زمان انفاذ عفو مالیاتی، آنانیکه از پرداخت مالیه فرار می کنند با استفاده از فناوری جدید شناسایی شده و با آنان برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گفته صدر اعظم پاکستان، در سال گذشته میلادی از ۲۰۸ میلیون نفر جمعیت این کشور تنها ۱.۲ میلیون آن اظهارنامه مالیاتی خود را به دولت ارایه کرد و این جمله ۵۰۰ هزار نفر آن هیچ مالیه به دولت پرداخت نکرد.

تلاش حکومت های قبلی پاکستان برای مجبور ساختن شهروندان این کشور به خاطر پرداخت مالیه با مقاومت بسیاری پاکستانی ها مواجه شده و طرح های مختلف عفو مالیاتی در این کشور نتوانسته عواید پاکستان را که با مشکلات مالی روبرو است، افزایش بدهد.

XS
SM
MD
LG