لینک های دسترسی

Breaking News

قاضی القضات پیشین پاکستان، صدراعظم موقت آن کشور شد


ناصر الملک، قاضی القضات پیشین پاکستان، روز جمعه به حیث صدراعظم موقت پاکستان، حلف وفاداری یاد کرد.

میعاد حکومت به رهبری شاهد خاقان عباسی به پایان رسید و پس از آنکه آقای عباسی پنجشنبه شب از سمتش استعفا داد، ممنون حسین، رئیس جمهور پاکستان، پارلمان آن کشور را منحل اعلام کرد.

ناصرالملک که به مدافع نهاد های دموکراتیک در پاکستان معروف است تا ۲۵ جولای که قرار است انتخابات سرتاسری در آن کشور برگزار شود، صدارت پاکستان بر عهده خواهد داشت.

آقای عباسی، پس از افتضاح سلب صلاحیت شدن نواز شریف توسط محکمۀ عالی پاکستان در ۲۰۱۷، زمام امور را به دست گرفته بود.

موضوع سلب صلاحیت آقای شریف در سال ۲۰۱۶ پس از آن مطرح شد که گزارش های موسوم به "اسناد پاناما" از ملکیت وی، دخترش و دو پسرش در لندن پرده بر داشت، دارایی هایی که آقای شریف و اعضای خانواده وی آنرا اشاعه نکرده بودند.

محکمۀ مبارزه بر ضد فساد اداری پاکستان نواز شریف، صدراعظم برکنار شدۀ آن کشور و دخترش مریم شریف را به ارتباط داشتن ملکیت های غیر قانونی در لندن، متهم کرد، اتهام که از سوی آقای شریف و اعضای خانواده اش رد شد.

چند روز پس از استعفای نوازشریف، حزب مسلم لیگ نواز، شاهد خان عباسی، عضو دیگر آن حزب را به حیث جانشین آقای شریف معرفی کرد و گمانه زنی های را از بین بردند که گویا اردو مصمم است قدرت را به دست گیرد.

پس از کنار رفتن آقای شریف از کرسی صدارت پاکستان، محکمۀ عالی آن کشور در ماه اپریل ۲۰۱۸ حکمی صادر کرد که بر اساس آن،آقای نواز شریف تا آخر عمر نمی تواند در کرسی های دولتی ایفای وظیفه کند.

آقای شریف سه بار به حیث صدراعظم پاکستان انتخاب شده و هر بار از قدرت کنار زده شده است. در سال ۱۹۹۳، آقای شریف بر اساس فرمان رئیس جمهور از قدرت کنار رفت؛ در سال ۱۹۹۹ در اثر کوتای نظامی خلع قدرت و زندانی شد، اما پس از مدتی، از زندان رها و به عربستان سعودی تبعید گردید.

XS
SM
MD
LG