لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار بم در مردان و پشاور ١٧ کشته برجا گذاشت


مقامات پاکستانی محل حادثه انتحاری در مردان را بررسی میکنند.
مقامات پاکستانی محل حادثه انتحاری در مردان را بررسی میکنند.

در نتیجه یک حمله انتحاری در منطقه مردان ایالت خیبرپشتونخوا در جوار یک محکمه و یک حمله دهشت افگنی بر منطقه مسحی نشین (کرسچن کالونی) به شمول افراد پولیس ١٧ تن کشته و ٥١ تن دیگر زخمی شدند.

مسولیت حملات در مردان و پیشاور را گروه تندرو جماعت الاحرار به عهده گرفته است.

فی‍صل شهزاد مسول پولیس ناحیه مردان تائید کرده که یک انتحار کننده در جوار محکمه آن منطقه خود را منفجر ساخته که در نتیجه آن ١٢ تن کشته و شمار نیز زخمی گردیده اند. به گفته اقای شهزاد انتحار کننده قبل از منفجر کردن خود، بم دستی را نیز پرتاپ کرده بود.

چند ساعت قبل از حمله انتحاری در مردان، در منطقه ورسک رود شهر پشاور، مرکز ایالت خیبر پشتونخوا در نتیجه یک حمله دهشت افگنی چهار حمله کننده و یک فرد ملکی کشته شدند.

افراد زخمی ناشی از حملات بمی دوگانه در ایالت خیبر پشتونخوا به شفاخانه انتقال شدند
افراد زخمی ناشی از حملات بمی دوگانه در ایالت خیبر پشتونخوا به شفاخانه انتقال شدند

نواز شریف صدراعظم پاکستان گفت "بمگزاری روز جمعه عزم محکم ما را در جنگ علیه دهشت افگنی به شکست مواجه نخواهد کرد." اقای شریف در یک اعلامیه که امروز جمعه به نشر رسید گفته است "این عناصر با حمله بر اهداف سهل و آسان ناامیدی خود را آشکار میسازند. به آنان زمینه مخفی شدن در پاکستان داده نخواهد شد."

احسان الله احسان سخنگوی گروه جماعت الاحرار در یک اعلامیه ای که به خبرگزاری رویترز فرستاده گفته است که حملات بیشتر را انجام خواهد داد."ما از افراد ملکی تقاضا میکنیم که از مراکز پولیس و محاکم غیر اسلامی دوری گزینند. ما بر آنان حملات بیشتر را انجام خواهیم داد."

طالبان پاکستانی در ماه دسمبر سال ٢٠١۴ در ورسک رود پشاور در حمله بریک مکتب اردو به شمول ١٣٠ متعلم ١٥٠ تن را کشتند.

مردان، پاکستان
مردان، پاکستان

حملات دهشت افگنی روز جمعه در مردان و پشاور یک روز پس از آن بوقوع پیوست که جنرال عاصم باجوه سخنگوی اردوی پاکستان ادعا کرد که کشورش در مبارزه علیه دهشت افگنی به دست آوردهای زیادی نایل آمده است و در علمیات موسوم به ضرب عضب در وزیرستان شمالی هزاران دهشت افگن را کشته است.

XS
SM
MD
LG