لینک های دسترسی

Breaking News

مراسم تدفین عساکر پاکستانی


مراسم تدفین عساکر پاکستانی
مراسم تدفین عساکر پاکستانی

پاکستان به روز یک شنبه مراسم تشییع 24 سربازی را برگزار کرد که روز گذشته در حملۀ هوایی نیروهای ناتو در شمال غرب آن کشور کشته شدند.

اندرس فو رسموسن به روز یک شنبه گفت که او کشته شدن عساکر پاکستانی را که یک عمل غیر عمدی و غم انگیز بود، به یوسف رضا گیلانی صدر اعظم آن کشور تسلیت عرض می کند. وی طی یک بیانیۀ نوشتاری به صدر اعظم پاکستان گفته است که مرگ عساکر پاکستان مانند عساکر افغان و بین المللی غیر قابل قبول و تاسف انگیز است.

از جانب دیگر جانان موسی زی، سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان طی کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که افغانستان درمشارکت با ناتو در مورد این حمله تحقیقات می کند.

حنا ربانی کهر، وزیرخارجۀ پاکستان صبح یک شنبه به هلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت که حملۀ هوایی ناتو بر پوسته های نظامی که باعث کشته و زخمی شدن عساکر پاکستانی شد، غیر قابل قبول است.

مقامات پاکستانی متقابلاً راه های مواصلاتی ناتو به افغانستان را مسدود کرده و از ایالات متحده خواسته است تا پایگاه هوایی خود را در ایالت بلوچستان در مدت 15 روز تخلیه کند.

از سوی دیگر، اکرام ال مجید سیهگل تحلیلگر دفاعی پاکستانی در صحبت با خبرگزاری اسوشیتد پرس عکس العمل پاکستان را در این راستا نا کافی می خواند.

او گفت "ما بدون شک قابلیت مبارزه با دهشت افگنی را در محدودۀ کشور خود داریم. ما به حمایت امریکا نیازمند نیستیم، حکومت پاکستان به حمایت امریکا ضرورت دارد تا در قدرت باقی بماند. فکر می کنم که حال واکنش های سیاسی نمایان شده است و حتی اردوی پاکستان نیز به این نتیجه رسیده است که دیگر بس است."

از سوی دیگر یوسف رضا گیلانی، صدر اعظم و رهبران ارشد نظامی و دولتی پاکستان به روز شنبه گفتند که حکومت پاکستان تمام ترتیبات همکاری ها، فعالیت ها و برنامه ها با ایالات متحده، ناتو و آیساف را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد. آنها خواستار اقدام فوری و شدید علیه مسؤولین این رویداد مرگبار شده اند.

XS
SM
MD
LG