لینک های دسترسی

Breaking News

بحث احزاب سیاسی پاکستان در مورد فشار ایالات متحده بر گروه حقانی


بحث احزاب سیاسی پاکستان در مورد فشار ایالات متحده بر گروه حقانی
بحث احزاب سیاسی پاکستان در مورد فشار ایالات متحده بر گروه حقانی

رهبران احزاب رقیب در پاکستان به روز پنج شنبه با هم ملاقات می کنند تا اتهامات اخیر ایالات متحده را مبنی بر ارتباط میان حکومت پاکستان و گروه های تندرو مرتبط با القاعده تحت غور قرار دهند.

این در حالی است که هلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده گفته است، امریکا بررسی های اخیر را انجام می دهد که آیا شبکۀ حقانی به عنوان یک سازمان دهشت افگن شناخته شود یا خیر.

او گفت "در خصوص شبکۀ حقانی، ما در مرحلۀ اخیر بررسی رسمی قرار داریم و باید این تصمیم در سطح حکومت اتخاذ شود که آیا این شبکه به عنوان شبکۀ دهشت افگنی خارجی شناخته شود یا خیر. به خاطر داشته باشید، که ما از قبل رهبران آن شبکه را درج فهرست کرده ایم. ما اینکار را چندی قبل انجام دادیم تا واضح سازیم و رهبران آن سازمان در فهرست دهشت افگنان خارجی شامل شده اند."

یوسف رضا گیلانی، صدر اعظم پاکستان این نشست را در اسلام آباد ترتیب داده است. در این مباحث ۵۸ رهبر سیاسی، مذهبی و احزاب ملی پاکستان به شمول حنا ربانی کهر، وزیر خارجۀ پاکستان شرکت می کنند.

آقای گیلانی در بیانیۀ افتتاحیۀ این نشست گفت که ایالات متحده باید ملامت کردن پاکستان به بی ثباتی منطقوی را توقف دهد.

ادمیرال مایک ملن لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده، شبکۀ حقانی را "بازوی حقیقی" ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان یا ISI خواند. پاکستان این ادعا ها را رد نموده است.

قصر سفید به روز چهار شنبه از تصدیق بیانات آقای مولن امتناع ورزید و در عوض بر اهمیت همکاری پاکستان در مبارزه علیه دهشت افگنی تأکید ورزید.

XS
SM
MD
LG