لینک های دسترسی

Breaking News

شعله ور شدن تانکر های بیشتر ناو در پاکستان


شعله ور شدن تانکر های بیشتر ناو در پاکستان
شعله ور شدن تانکر های بیشتر ناو در پاکستان

افراد مسلح بروز چهار شنبه 25 تانکر حامل مواد نفتی به نیرو های ناتو را به آتش کشیدند. طی کمتر از یک هفته این ششمین مورد است که کاروان های تدارکاتی ناتو در پاکستان مورد حمله قرار میگیرد.

مقامات میگویند افراد مسلح حدود 40 لاری حامل مواد اکمالاتی ناتو را در یک محل—خارج از شهر کویته—جمع نموده و سپس با ضرب گلوله آنها را به آتش کشیدند.

رسانه های محلی گزارش دادند که طالبان پاکستانی مسئولیت این حملات را به عهده گرفته اند.

حملات بر تانکر های ناتو بعد از آن آغاز گردید که پاکستان بدنبال حملۀ هیلیکوپتر های ناتو، که به گفتۀ مقامات پاکستانی منجر به کشته شدن سه عسکر پاکستانی گردید، راه بندری تورخم را مسدود نمود.

تانکر ها در نزدیکی شهر کویته به آتش کشیده شد، که یکی دیگر از راه های مواصلاتی بوده و با عبور از منطقۀ سرحدی چمن در پاکستان، وارد خاک افغانستان میگردد.

مقامات ایالات متحده میگویند آنها سرگرم کار با مقامات پاکستانی هستند تا هرچه زود تر سرحد تورخم را دو باره باز نمایند.

قرار است وزارت دفاع ایالات متحده، گزارش خود در مورد حملۀ ناتو را بروز چهار شنبه منتشر سازد. قوماندانی ناتو در کابل میپذیرد که هیلیکوپتر های آن حین تعقیب شورشیان، سرحد پاکستان را عبور نموده است. اما مقامات ایالات متحده میگویند، عملۀ هیلیکوپتر به این گمان که عساکر پاکستانی بالای آنها گلوله باری میکنند، بخاطر دفاع از خود بر آنها آتش گشودند.

در یک رویداد دیگر، مقامات نظامی میگویند، بروز چهار شنبه طی حملۀ طیارات بدون پیلوت ایالات متحده در مناطق شمال غربی پاکستان، سه شورشی هلاک گردید.

XS
SM
MD
LG