لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار سه جانبۀ مقامات افغان، پاکستانی و امریکایی در اسلام آباد


مقامات ایالات متحده، پاکستان و افغانستان تلاش می کنند تا برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی نبرد ده سالۀ افغانستان، مذاکرات متوقف شده با طالبان را از سر آغاز کنند.

مارک گروسمن نمایندۀ خاص ایالات متحده در أمور پاکستان و افغانستان امروز جمعه با جاوید لودین معین وزارت خارجۀ افغانستان و جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی، او طی نشست سه جانبه یی در اسلام آباد دیدار کرد.

آقای گروسمن، در بارۀ هدف ایالات متحدۀ امریکا در چنین تلاش ها، گفت:"هدف ایالات متحده در هرنوع تماس گرفتن ها، فقط و فقط، یکیست و آن هم این که یک روند مفاهمه بین افغانها را، در مورد آیندۀ افغانستان، به میان آورد."

گروسمن تأکید ورزید که شورشیان طالب باید روابط شان با القاعده را قطع کنند، سلاح شان را بر زمین بگذارند و قانون اساسی افغانستان را بپذیرند.

هر سه مقام به خبرنگاران گفتند که آنها در جستجوی راه هایی اند تا آنعده رهبران طالب که تمایل به سهم گیری در مذاکرات صلح دارند، بتوانند با مصئونیت به این مذاکرات بپردازند.

جاوید لودین معین وزارت خارجۀ افغانستان گفت:"هدف ما، به حیث بخشی از پروسۀ صلح، اینست که با رهبران طالبان و دیگر گروه ها داخل مذاکرات مستقیم شویم و با آنها در بارۀ آینده، در بارۀ جایگاه احتمالی شان در روند سیاسی کنونی و در کنار مردم افغانستان، صحبت کنیم."

از سوی دیگر، معین وزارت خارجۀ پاکستان به روز پنجشنبه گفت که مقرره های مربوط به کاروان های تدارکاتی ناتو دیگر مورد اعتبار نبوده و پاکستان و امریکا باید بر امضأی یک موافقت نامۀ جدیدی درینمورد کار کنند.

XS
SM
MD
LG