لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار پاکستان به امریکا در مورد طیاره های بدون سرنشین


قوماندان قوای هوایی پاکستان گفته است اگر طیاره های بدون سرنشین امریکا حریم پاکستان را نقض کند، هدف قرار خواهند گرفت.

سهیل امان، قوماندان قوای هوایی پاکستان، گفته است اگر طیاره های بدون سرنشین ایالات متحده از حریم فضایی آن کشور تخطی کند، هدف سیستم دفاع هوایی قرار خواهند گرفت.

رسانه های پاکستانی از قول مقام پاکستانی گزارش داده اند که گفته است کشورش در حال حاضر از از توانایی های زیاد برخوردار است و قابلیت دفاع از فضا پاکستان را دارد.

بخش دیوۀ صدای امریکا به نقل از آقای امان گزارش داده که گفته "عزم کرده ایم که به پا های خود ایستاده شویم. ما فعلاً طیاره های جنگی تولید می کنیم و خواهان تکنالوژی هوایی دیگران نیستیم".

یک مقام دیگر قوای هوایی پاکستان که نخواست نامش ذکر شود، به صدای امریکا گفت که که آقای امان در مورد هدف قرار دادن طیاره های بدون سر نشین که وارد فضای پاکستان می شود، چیزی بیان نکرده است—به شمول طیاره های بدون سر نشین امریکایی.

ایالات متحده از ماه جون ۲۰۰۴ میلادی، پناهگاهای القاعده، تحریک طالبان پاکستانی، شبکۀ حقانی و برخی دیگر گروه های تندرو ضد حکومت پاکستان را در مناطق قبایلی آن کشور، هدف قرار داده است.

مقامات امریکایی گفته اند که عملیات طیاره های بدون سر نشین آن کشور در مناطق سرحدی پاکستان، موثر بوده است.

ملا اختر محمد منصور، رهبری پیشین گروه طالبان، نیز به تاریخ ۲۱ می ۲۰۱۶ در قلمرو پاکستان هدف طیارۀ بدون سرنشین امریکا هدف قرار گرفت و کشته شد.

پاکستان ظاهراً با بمباردمان طیاره های بدون پیلوت امریکا ابراز مخالفت ورزیده است، اما هیچگاهی اقدام مشخصی بر علیه آن انجام نداده است.

تلفات غیرنظامیان

یک مرکز تحقیقی مستقر در بریتانیا موسوم به The Bureau of Investigative Journalism، گزارش داده است که از آغاز عملیات طیاره های بدون سر نشین امریکایی در قلمرو پاکستان، تا حال ۴۲۹ حمله توسط این طیاره های تایید شده است.

بر اساس گزارش این مرکز تحقیقی، در این حملات بین ۲۵۱۴ تا ۴۰۲۳ نفر کشته شده است که در میان آن بین ۴۲۴ تا ۹۶۹ غیر نظامیان استند—به شمول زنان و کودکان.

XS
SM
MD
LG