لینک های دسترسی

Breaking News

"اطفال آفتابی" پاکستان


شعیب و رشید دو برادر پاکستانی که در روز سلامت و در شب فلج می گردند
شعیب و رشید دو برادر پاکستانی که در روز سلامت و در شب فلج می گردند

دو برادر که حال به نام "اطفال آفتابی" شناخته میشوند، در روز سلامت و در شب فلج می گردند. این کار یک معضله و معمای بزرگ برای داکتران در پاکستان شده است.

این دو برادر که یکی ۹ ساله و دیگری ۱۳ ساله میباشند در طول روز به مانند دیگر همسن و سال های شان فعال بوده و زندگی عادی دارند اما به مجردی که آفتاب غروب می کند آنان فلج می شوند. جاوید اکرم، استاد فاکولته طب در انستیتوت علوم طبی پاکستان می گوید آزمایش ها برای تشخیص مریضی این اطفال ادامه دارد اما تا حال علل آن معلوم نشده است. آقای اکرم گفت که همچو قضیه ای در جهان سابقه نداشته است.

آقای اکرم با ۲۷ پاکستانی و ۱۳ متخصص بین المللی روی دوسیه این اطفال کار میکند. او می گوید امیدوار است بتوانند این اطفال را تداوی کنند اما اول باید مریضی شان تشخیص شود.

تیم تخصصی انستیتوت علوم طبی پاکستان نمونه های از خون این اطفال را به شفاخانه های مختلف در سراسر جهان به شمول کلینک میو، و جان هاپکنز در امریکا و شفاخانه گایز در لندن ارسال داشته و تا حال صد ها آزمایش لابراتوری روی آن صورت گرفته اما نتیجه نداده است.

یک تیم دیگر به قریه مین کندی، کویته که محل بود و باش این اطفال است رفته اند تا از خاک و آب آن نونه برداری کنند.

محمد هاشم پدر این برادران می گوید با همسرش ارتباط خونی دارد و از بین شش فرزند شان تا حال دو تن شان در کودکی درگذشته اند.

او می گوید از نبود روشنی آفتاب پسران اش، شب ها فلج می شوند. هاشم گفت شعیب و عبدل ازطفولیت به این تکلیف دچار بودند.

اما داکتران این فرضیه را رد کرده می گویند که این دو طفل در طول روز در اتاق های تاریک و حتی در روز های ابرآلود و بارانی هم راه رفته میتوانند.

شعیب احمد ۱۳ می گوید می خواهد معلم شود و عبدل رشید برادر نه ساله اش می گوید میخواهد عالم دین اسلام شود.

گزارش: AP

برگردان: ژیلا سمیعی

XS
SM
MD
LG