لینک های دسترسی

Breaking News

دخول مجدد گروه داعش به شهر تاریخی پالمیرا


بخشی از ساحات تاریخی شهر پالمیرا در سوریه
بخشی از ساحات تاریخی شهر پالمیرا در سوریه

گروه دولت اسلامی روز شنبه دوباره وارد شهر تاریخی پلمیرا سوریه شد.

حضور مجدد گروه داعش در پلمیرا ۹ ماه پس از تصرف آن شهر توسط نیرو های حکومت اسد و روسیه صورت می گیرد.

شبکۀ همآهنگ کنندۀ فعالین در پلمیرا گفتند که شبه نظامیان گروه داعش تقریباً شهر را محاصره کرده و از ساحات شمالی و شمالغربی وارد آن شهر شده اند.

گروهی که ارتباط خود را با افراد داخل شهر نگهداشته می گویند که شورشیان داعش به مناطق تاریخی یونسکو نیز رسیده اند.

اسوشیتدپرس به نقل از اسامه الخطیب، مسوول شبکۀ فعالین گزارش می دهد که تعدادی از سربازان و نزدیک به ۱۲۰ خانواده که نمی توانند از ساحه فرار کنند، در شهر باقیمانده اند.

گزارش ها از درگیری شدید در داخل شهر حاکیست. به گفتۀ الخطیب به استثنای یک دهلیز خروجی در غرب، هیچ راه دیگری برای فرار از پلمیرا وجود ندارد.

اعزام نظامیان جدید امریکایی به سوریه

ایالات متحده ۲۰۰ سرباز اضافی را که شامل مربیان نیروی ویژه، مشاوران و گروه خنثی سازی مواد انفجاری می باشند، به سوریه می فرستد.

اشتن کارتر، وزیر دفاع امریکا روز شنبه با بیان این خبر گفت از کارمندان نظامی به منظور کمک در بیرون راندن گروه داعش از رقه استفاده می شود.

رقه، پایتخت خللافت خودخواندۀ داعش در سوریه است.

آقای کارتر که در کنفرانس گفتگوی منامه روی امنیت شرق میانه صحبت می کرد گفت روسیه "تنها به جنگ داخلی سوریه دامن زده و درد و رنج مردم سوریه را دوامدار ساخته است."

به گفتۀ وزیر دفاع امریکا، نظامیان تازه اعزام شده با 300 نیروی عملیاتی ویژۀ امریکا پیوسته و به آموزش، سازماندهنی، تجهیز و تحریک و بلندبردن توانمندی های نیرو های محلی در جنگ علیه داعش ادامه خواهند داد.

تلاش های صلح در حلب

اظهارات آقای کارتر در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده و متحدین آن تلاش می کنند تا به یک توافق صلح دایمی با سوریه و روسیه دست یابند تا درگیری های خونین در حلب توقف یابد.

جان کری، وزیر خارجۀ ایالات متحده روز شنبه با سایر دیپلومات های ارشد در پاریس ملاقات کرد تا مذاکرات صلح را دوباره احیا کند.

وزرای خارجۀ آلمان، بریتانیا، عربستان سعودی، قطر، ترکیه و نمایندگان اتحادیۀ اروپایی در وزارت خارجۀ فرانسه گرد هم آمده بودند تا روی برنامۀ بعد از جنگ حلب کار کنند.

جین مارک وزیر خارجۀ فرانسه گفت هر دو جانب توافق کردند به تیم های امداد رسان به داخل حلب اجازه داده شود تا به غیرنظامیان مواد غذایی و طبی برسانند و جنگجویان خارجی شکنجه و کشته نشوند.

این توافق تنها درصورتی عملی خواهد شد که توسط حکومت بشارالاسد و حامی آن روسیه، امضا گردد.

XS
SM
MD
LG