لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری افراد ملکی با طالبان در درۀ غوربند


آرشیف: نمای از درۀ غوربند ولایت پروان
آرشیف: نمای از درۀ غوربند ولایت پروان

طالبان مخالف دولت حوالی ساعت هشت صبح روز شنبه در ولسوالی سیاه گرد درۀ غوربند ولایت پروان در منطقه موسوم به پل رنگها جادۀ عمومی پروان - بامیان را به روی ترافیک مسدود نموده و عراده جات ملکی را تلاشی می نمودند.

به همین علت میان مردم محل و طالبان درگیری صورت گرفته که در نتیجه یک تن از قوماندانان طالبان که در ولسوالی سیاه گرد فعالیت داشت در لحظات اول درگیری کشته شده است. در این درگیری سه تن از مردم محل نیز کشته شده اند.

عبدالجمیل بدخشی قوماندان امنیه ولسوالی سیاه گرد درۀ غوربند که در منطقه مصروف عملیات علیه مخالفین دولت بود به رادیو آشنا صدای امریکا گفت :

"افراد مسلح مخالف دولت که طالبان باشند، بعد از اینکه قوماندان شان در نتیجه حمله مردم محل کشته شد، سه تن از ساکنین محل را که با طالبان در گیر جنگ بودند گرفتار و ایشان را در فاصله دورتر از سرک عمومی به قتل رسانیده اند."

قوماندان امنیه ولسوالی سیاه گرد ولایت پروان علاوه میکند که درنتیجه عملیات نیروهای پولیس، طالبان مسلح به طرف دره قمچاق فرار نموده و مخالفین موفق شده اند که جسد قوماندان خویش را که در نتیجه درگیری با مردم محل کشته شده بود نیز از محل درگیری با خود ببرند.

این در حالیست که روز گذشته، ۲۸ اسد نودو دومین سالگرد استرداد استقلال افغانستان، طالبان مسلح مخالف دولت حملات خونین را بر مرکز فرهنگی بریتانیا در شهر کابل به راه انداخته بودند که در نتیجه در گیری و حملات انتحاری موتر بم بیش از ۲۰ تن کشته و مجروح گردیده بودند.

XS
SM
MD
LG