لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان پلان مذاکره با طالبان را ندارد


نه طالبان، و نه هم حکومت افغانستان علاقمند از سرگیری مذاکرات صلح اند.
نه طالبان، و نه هم حکومت افغانستان علاقمند از سرگیری مذاکرات صلح اند.

حکومت افغانستان گفته است که نشست های چهارجانبه صلح نتیجه نداده و اکنون پلان از سرگیری آن در آیندۀ نزدیک وجود ندارد.

حکومت افغانستان قصد ندارد که پروسۀ صلح را به منظور وادار ساختن طالبان به مذاکرات از سر گیرد.

ریاست جمهوری افغانستان گفته است که نشست های چهارجانبه به شمول افغانستان، پاکستان، چین، و ایالات متحدۀ امریکا در مورد پروسۀ صلح افغان ها نتیجه ای به بار نیاورد و این گروه قصد ندارد که در آیندۀ نزدیک نشست دیگری دایر کند.

این اظهارات هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور غنی در مصاحبه اش با اسوشیتد پرس، منعکس کنندۀ نارضایتی حکومت افغانستان از آنچه میباشد که تلاش های غیر صادقانه پاکستان در راستای آغاز مذاکرات صلح خوانده شده است.

از سوی دیگر یک مقام ارشد امنیتی پاکستان که خواست نامش ذکر نگردد، به اسوشیتد پرس گفته که نه طالبان، و نه هم حکومت افغانستان علاقمند از سرگیری مذاکرات صلح اند.

این مقام پاکستانی همچنان کابل را متهم کرده که با اعلان خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان افغان، روند گفتگو های صلح را در آن زمان متلاشی کرد.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیۀ افغانستان هم یکبار دیگر پاکستان را به عملی نکردن تعهدات اش در نشست های چهارجانبۀ صلح افغانستان متهم کرد.

آقای فیصل گفت که "پاکستان هنوز هم از شورشیان حمایت کرده و آنان را در ارایۀ خدمات صحی، آموزشی و مالی حمایت می کند."

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان نیز امروز تأیید کرد که چهار کشور دخیل در روند مصالحۀ افغانستان هیچ پلانی به خاطر از سرگیری گفتگوها در آیندۀ نزدیک ندارند. اما آقای زکریا تأکید کرده است که پاکستان از هرگونه تلاش به خاطر آوردن صلح در افغانستان حمایت میکند.

طالبان نیز در تاز ترین پیامشان به رسانه ها گفته اند که جنگ را ادامه داده و خواستار گفتگوی صلح با حکومت افغانستان نیستند.

گروه چهار کشور، از ماه جنوری تا کنون، پنج بار در افغانستان و پاکستان، جلساتی دایر کرده و هدف آن، راضی ساختن طالبان برای شمولیت در مذاکرات صلح بود.

XS
SM
MD
LG