لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش کمک های جهانی به قربانیان توفان فلیپین


نجات یافته گان طوفان بحری هایان در فلیپین روز یکشنبه به کلیسا ها رفته و برای مصونیت خودشان و به یاد تلف شده گان ناشی از این طوفان دعا خوانی کردند. در عین حال ارسال کمک های خارجی به فلیپین در حالی ادامه یافت که تلاش های عمده نجات بین المللی به آنکشور جریان دارد.

هزاران کیلو متر دورتر در هانگ کانگ نیز عیسویان فلیپینی به یک کلیسا جمع شده و برای قربانیان این طوفان دعا کرده پول و لباس جمع آوری کردند تا به کشور شان بفرستند. در عین حال کارگران امدادی هنوز هم برای رساندن کمک ها به مناطق دور دست به مشکل مواجه استند.

یکتن از نجات یافتگان می گوید یگانه طریقه نیل به آرامش رجوع به خداوند است" این یگانه وقت و یگانه جای است که تمام احساسات خود را بیان داریم. با بودن با خدا یک احساس امنیت موجود است."

بنیگنو اکوینو، رئیس جمهور فلیپین، روز یک شنبه به انتقادات در مورد بطی بودن تقسیم غذا و کمک های دیگر گوش داد و به بازدید از مناطق آسیب دیده آغاز کرد" من تاکید می کنم که حکومت تلاش زیاد می کند. اکنون حد اقل بیست و هشت کشور ما را در این عملیات کمک می کند. اما اگر هر کس کمک کند مواد امدادی آسانتر و زودتر به مردم رسانده خواهد شد."

کمک های بین المللی به شمول ایالات متحده امریکا در قسمت غذا، آب، و وسایل طبی در مناطق دوردست فلیپین ادامه دارد. طوفان بحری هایان، که به تاریخ هشتم ماه نومبر صورت گرفت، حد اقل سه هزار و ششصد نفر را تلف نمود. گفته می شود که تعداد تلفات ممکن افزایش یابد.

چندین طیاره حاوی مواد امدادی روز یکشنبه وارد میدان هوایی مکتان در سیبو گردید به شمول کمک ها از زیلاند جدید، سویدن، و آسترالیا. برتانیه در این هفته شش طیاره مملو از مواد امدادی را به فلیپین ارسال داشته است.
قربانیان توفان فلیپین به کمک بیشتر نیاز دارند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:36 0:00

آصف احمد، سفیر برتانیه در مانیلا، گفت برتانیه بیشتر از هشتاد و پنج ملیون دالر را کمک کرده است" ما از این پول نه تنها برای کمک های عاجل بلکه برای احیای مجدد و اعاشه مردم استفاده می کنیم تا مردم فلیپین از این تجربه تخریب کن رهایی یابند." آقای احمد گفت ساحات تخریب شده مجددا اعمار خواهد شد.

به اساس گزارش ها هنوز هم بیشتر از یک هزارو یکصد نفر مفقود الاثر می باشد. تعداد بی جا شده گان این فاجعه حدود چهار ملیون گزارش شده است. مقامات می گویند در حالیکه غذا ، آب ، تیم های امدادی و سرپناه به فلیپین می رسد هنوز هم نیاز شدید برای کمک موجود است.
XS
SM
MD
LG