لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس معافیت کتله یی فاریاب: براساس تقسیم اوقات واکسین کنید


تنها با دو قطره واکسین می توان جلو بیماری پولیو را گرفت.
تنها با دو قطره واکسین می توان جلو بیماری پولیو را گرفت.

نبود یک تقسیم اوقات مشخص و در برخی موارد عدم آگاهی خانواده ها در بارۀ روز های معین تطبیق واکسین پولیو باعث شده است که تعداد زیادی اطفال از تطبیق واکسین باز مانند.

آمر معافیت کتلوی ریاست صحت عامه فاریاب به رادیو آشنای صدای امریکا گفت که برای والدین اطفال از روز تولد فرزندان شان، کارت تقسیم اوقات واکسین های دوره طفولیت داده می شود و در آن کارت زمان بندی واکسین های روز مره به شکل منظم تذکر یافته است.

عصمت الله محمدی از خانواده ها خواست براساس تقسیم اوقات که به دسترس شان قرار داده شده فرزندان شان را در أوقات و زمان معین واکسین کنند.

آمر معافیت کتلوی فاریاب همچنان تاکید می ورزد در صورتیکه اطفال در روز های مشخص بنابر هر دلیلی از واکسین باز مانده باشند خانواده ها میتوانند، به نزدیکترین کیلینک صحی رفته و طفل شان را واکسین کنند.

آقای محمدی گفت "در خانواده ها تقسیم اوقات واکسین روتین 9 مرض دورۀ طفولیت که از طریق مراکز صحی تهیه شده توزیع گردیده و آنان براساس همان تقسیم اوقات واکسین می گردند."

او علاوه می کند که در بارۀ کمپاین های عمومی "پانزده روز پیش به شکل گسترده از طرق رسانه های ملی و بین المللی، از طریق منابر مساجد، علمای دینی بزرگان قومی، زنان و مکاتب و مدارس آگاهی دهی خود را آغاز میکنیم. ما تا حد توان کوشش می نمایم تا اینکه خانواده با خبر باشند."

علاقمندی خانواده ها به تقسیم اوقات واکسین

با این حال محمد شفیع باشنده شهرمیمنه که پدر پنج طفل می باشد به رادیو آشنا گفت که ترتیب تقسیم اوقات و سپردن به دسترس خانواده ها خیلی کمک می کند تا اطفال در زمان مشخص از مزایایی واکسین مستفد شوند.

آقای شفیع می گوید که اگر در این مورد به شکل درست برای خانواده ها معلومات داده نشود؛ ممکن تعداد زیاد اطفال به بهانه آن از تطبیق واکسین پولیو باز مانند.

علمای دین نیز تاکید می کنند که محافظت اطفال یکی از وظایف و مکلفیت های اصلی والدین میباشد و از خانواده می خواهند که در برابر اطفال شان بی تفاوت نمانده و برای سلامتی آنان بکوشند.

یکتن از علمای دینی به رادیوآشنا گفت "این واکسین به خاطر تداوی اطفال تهیه شده است و صد فیصد نتیجه مثبت دارد. امیدوارهستم والدین محترم در این تلاش باشند که اطفال شان از دو قطره واکسین ضد پولیو بی بهره نماند."

در همین حال، وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که برای نابودی کامل ویروس پولیو در آن کشور، از هر راه ممکن تلاش خواهند کرد.

پولیو یک بیماری بدون علاج بوده که تنها وقایه و جلوگیری آن با انداختن دو قطره واکسین از راه دهن و یا هم تطبیق واکسین زرقی پولیو مقدور است.

XS
SM
MD
LG