لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ بار دیگر بر رسانه‌های امریکایی تاخت


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در هفته جاری یکبار دیگر رسانه ها را هدف قرار داد. آقای ترمپ بر علاوه نشر یک ویدیوی جنجال برانگیز، بر چند گوینده تلویزیون های امریکایی تاخت و تاز کرده و اخبار نشر شده از جانب رسانه ها را "جعلی، عنوان کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده، صبح یکشنبه در تویتر خود یک کلیپ ویدیویی را نشر کرد که نشان میدهد او در خارج از حلقه کشتی، یک نفر را با نشان شبکه خبری "سی ان ان" بر صورتش به زمین کوبیده و زیر مشت و لگد می‌گیرد.

نشر این ویدیو، به دنبال چند روز تویت های مکرر دونالد ترمپ علیه چند چهره شناخته شده رسانه یی در امریکا نشان دهننده تشدید حملات لفظی رئیس جمهور امریکا بر رسانه ها و شبکه های خبری تلویزیونی است.

یکی از مشاوران آقای ترمپ میگوید که نباید این حرکات را به عنوان تهدید علیه رسانه ها پنداشت.

تویت های اخیر رئیس جمهور امریکا انتقادات جدی قانون گذاران به ویژه رئیس مجلس نماینده گان ایالات متحده و سناتوران حزب جمهوریخواه را در قبال داشت.

سناتور سوزان کالینز در تویتر خود نوشت که این حرکات باید متوقف شود. به گفته کالینز اگر با رسانه ها توافق نظر هم نباشد باید احترام و تربیت حفظ شود.

سناتور بن ساسی در واکنش به حملات لفظی آقای ترمپ به یک گوینده تلویزیون در حساب تویتر خود نوشت که این یک عمل عادی نبوده و کسر شان مقام ریاست جمهوری است.

پال رایان، رئیس مجلس نماینده گان ایالات متحده، که جمهوریخواه است در واکنش گفت که در کانگرس تلاش ها برای بهبود فضا و حفظ نزاکت مباحثات جریان دارد و واضح است که این تویت ها، برای ایجاد همچو فضا کمک نخواهد کرد.

سارا هکه بی، معاون سخنگوی قصر سفید، در برابر این انتقادات گفت رئیس جمهور با نوشتن این توئیت ها از خود دفاع میکند. او گفت رئیس جمهور ترمپ در مقابل حملات رسانه ها، خاموش ننشسته و واکنش متقابل نشان خواهد داد.

خانم هکه بی گفت "اگر به پوشش خبری رسانه های عمده در یکماه اخیر بین ماه های می و جون نگاه کنید، رسانه ها یک دقیقه را به روی اصلاحات مالیات،۳ دقیقه را به زیر ساخت ها، ۵ دقیقه را به امور اقتصادی و شغل، ۱۷ دقیقه را به بیمه خدمات صحی، و ۳۵۳ دقیقه را به حملات لفظی بر رئیس جمهور ترمپ اختصاص داده بودند".

انتقاد دونالد ترمپ از رسانه ها تازگی ندارد، او در جریان مبارزات انتخاباتی خود هم اخبار شماری از رسانه ها را جعلی عنوان کرده بود و این کلمه را بار بار در بیانات خود گنجانیده است.

رئیس جمهور ترمپ شام شنبه اول جولای در ضیافتی که برای تقدیر از سربازان از جنگ برگشته در تالار "کندی سنتر" دایر شده بود یکبار دیگر رسانه ها را به باد انتقاد گرفت و کوشید که تویت های خود را توجیه کند. او گفت "آنان زیاده روی کرده اند. رسانه های جعلی سعی دارند ما را خاموش سازند، اما ما به آن ها اجازه چنین کاری را نخواهیم داد، زیرا مردم حقایق را میدانند. رسانه های جعلی میخواستند مانع رفتن ما به قصر سفید شوند، اما من رئیس جمهور شدم نه آنان".

جف میسن، رئیس انجمن خبرنگاران قصر سفید، این اتهامات رئیس جمهور را رد کرده می گوید وظیفه رسانه ها گزارش دهی واقعیت ها و رهبران را مسوول قرار دادن است.

میسن گفت که آزادی مطبوعات، یکی از بنیاد های دموکراسی امریکا است و دست کم گرفتن آن با غیر مشروع قرار دادن گزارشگران، تهدیدی به یک حکومت دموکراتیک تلقی میشود.

بعد از آن که شبکه خبری سی ان ان در مورد ارتباط یکی از همکاران آقای ترمپ با حکومت روسیه، مطلبی را منتشر ساخت و بعد که معلوم شد گزارش نادرست است با معذرت خواهی آنرا از صفحات خود حذف کرد، حملات دونالد ترمپ علیه این رسانه و رسانه های دیگر شدت گرفت.

آقای ترمپ با نشر یک سلسله تویت ها شبکه های ان بی سی، سی بی اس، اح، بی سی، روزنامه نیویارک تایمز، و واشنگتن پست را متهم به نشر اخبار ساختگی ساخت. در یک تویت دیگر به روز شنبه، آقای ترمپ، سی ان ان را متهم کرد که تامین کننده "ژورنالیزم زباله ای" میباشد.

XS
SM
MD
LG