لینک های دسترسی

Breaking News

جزئیات ترور جان اف کنیدی، افشا می شود


آرشیف: جان اف کندی، رئیس جمهور پیشن ایالات متحده، با خانم اش لحظات قبل از اینکه به تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ ترور شود
آرشیف: جان اف کندی، رئیس جمهور پیشن ایالات متحده، با خانم اش لحظات قبل از اینکه به تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ ترور شود

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز شنبه اعلام کرد که دستور افشای اسناد محرم ترور جان اف کنیدی، رئیس جمهور پیشین امریکا، را صادر می کند.

آقای ترمپ در یک پیام تویتر خود گفته است که هدف نشر این اسناد محرم، فراهم آوری معلومات بیشتر در مورد ترور آقای کنیدی است.

قرار است حکومت ایالات متحده بخشی از اسناد محرم حکومت امریکا را به تاریخ ۲۶ اکتوبر ۲۰۱۷، نشر کند، مشروط بر اینکه رئیس جمهور ترمپ به نشر آن مخالفت نکند.
بر اساس قانون در ایالات متحده، حکومت امریکا می تواند پس از گذشت ۲۵ سال، اسناد مربوط همه ترور ها را افشا کند، مگر اینکه رئیس جمهور این کشور تصمیم بگیرد که نشر چنین اسناد ممکن موجب متضرر شدن روابط خارجی واشنگتن گردد و یا عملیات نظامی و استخباراتی این کشور را مختل کند.

بیش از سه هزار اسناد محرم در ایالات متحده موجود است که تا حال هرگز به دسترس مردم قرار نگرفته است. اما در گذشته حدود ۳۰ هزار اسناد محرم مربوط به حکومت امریکا، نشر شده است.

بسیاری از پژوهشگران به این باور اند که اسناد محرم که قرار است در مورد ترور جان اف کنیدی، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، نشر شود، در بر گیرندۀ جزئیات سفر های لی هاروی اسوالد به اتحاد جماهیر شوروی سابق و کیوبا است. اسوالد، فردی بود که آقای کنیدی را ترور کرد.

XS
SM
MD
LG