لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: روسیه ممکن در انتخابات امریکا مداخله کرده باشد


رئیس جمهور ترمپ اما تاکید کرد که "هیچ کسی" به مفهوم واقعی نمی داند چه اتفاق افتاده است
رئیس جمهور ترمپ اما تاکید کرد که "هیچ کسی" به مفهوم واقعی نمی داند چه اتفاق افتاده است

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه گفت که احتمالاً روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا مداخله کرده باشد تا وی به قصر سفید برسد، اما تاکید کرد که دیگران نیز ممکن در انتخابات سال گذشته، مداخله کرده باشند.

آقای ترمپ گفت "فکر می کنم روسیه باشد و فکر می کنم که سایر افراد و کشور هایی نیز باشند که ممکن مداخله کرده باشند".

رئیس جمهور ترمپ این اظهارات راقبل از برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ ابراز داشت، اما تاکید کرد که "هیچ کسی" به مفهوم واقعی نمی داند چه اتفاق افتاده است.

اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده در مورد احتمال دخالت روسیه در انتخابات امریکا در حالی صورت می گیرد که اتهاماتی وجود دارد که گویا رئیس جمهور پوتین شخصاً در قسمت مداخلۀ در انتخابات ایالات متحده هدایت داده است. بر اساس اتهامات وارده، روسیه پلان داشت تا هیلری کلنتن، رقیب اصلی آقای ترمپ را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا، صدمه بزند.

رئیس جمهور ایالات متحده، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین امریکا، را نیز مورد انتقاد قرار داده که چرا با وجود گزارش ها در مورد احتمال مداخلۀ روسیه در انتخابات آن کشور، کاری انجام نداد. به گفتۀ آقای ترمپ، آقای اوباما فکر می کرد که خانم کلنتن برندۀ انتخابات خواهد شد و روی همین دلیل، اقدامی در برابر آن انجام نداد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، در ماه اگست ۲۰۱۶ یعنی سه ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا، باراک اوباما که در آن زمان رئیس جمهور ایالات متحده بود، يك گزارش محرمانه از CIA دريافت كرد و در اين گزارش آمده بود که آقای پوتين برای شكست و يا حد اقل صدمه زدن به نامزد دموكرات ها دستور مستقيم صادر كرده است.

خبرنگار واشنگتن پست به تلویزیون CNN گفته است که ادارۀ اوباما در آن زمان فقط به روسیه هشدار داده بود که چنین کاری نکند. به عقیده قصر سفید، هرگونه اقدام علنی در آن زمان می تواسنت موجب بدتر شدن وضعیت انتخابات و تاثیر مستقیم بر آن شود.

XS
SM
MD
LG