لینک های دسترسی

Breaking News

نیویورک تایمز: "حمله اخیر منطقه آرامی را در افغانستان تکان داد"


نیویورک تایمز: "حمله اخیر منطقه آرامی را در افغانستان تکان داد"
نیویورک تایمز: "حمله اخیر منطقه آرامی را در افغانستان تکان داد"

"حمله اخیر منطقه آرامی را در افغانستان تکان داد"، این مطلبی است در مورد حمله بر دفتر کار والی پروان که در شماره امروز(دوشنبه) نیویارک تایمز به نشر رسیده است.

روزنامه می نویسد، بروز یکشنبه عبدالبصیر سالنگی، والی پروان در دفترش جلسه ای را رهبری می کرد که چرا امنیت اطراف دفترش بهتر نشده است. این جلسه ده روز بعد از آن تدویر می یافت که اطلاع رسیده بود یک گروه انتحاری در نظر دارند حمله ای را در اینجا انجام دهند.

نیویارک تایمز می نویسد، بصیر سالنگی یکی ازمجاهدینی است که ضد شوروی ها جنگیده است. در جریان جلسه قهر وغضب از چهره اش هویدا بود. گزارش استخباراتی بسیار دقیق بود، حمله کنندگان انتحاری می خواهند از یک موتر کرولای سفید استفاده کنند.

روزنامه می نویسد، لحظاتی چنین حمله ای واقع شد ـ دو انفجار رخ داد و انتحارکنندگان خود را به داخل عمارت مقام ولایت رسانیدند. درجریان سه ساعت جنگی که به وقوع پیوست ٢٢ تن کشته شدند که شش تن آن افسران پولیس و سایر مامورین دفتربودند. بعد از وقوع این حادثه سالنگی گفت به فکر او این کار به سبب غفلت پولیس بود زیرا آنها می توانستند از وقوع چنین حادثه ای جلوگیری کنند.

نیویارک تایمز می نویسد واقعه پروان یکی از سلسله حملاتی است که در این اواخر در اطراف کابل انجام یافته اند. ولایت پروان یکی از ولایات آرام افغانستان محسوب می شده است. قرار بر این است که در شش ماه آینده در دور دوم سپردن امنیت مرکز این ولایت، شهر چاریکار، به نیروهای افغان سپرده شود.

روزنامه می نویسد در پروان و ولایات همجوار آن امریکاییان به تعداد زیادی جابجا نشده اند زیرا تا این اواخر تحرکات دشمن در آنها زیاد چشمگیر نبوده اند. بیشترین تعداد عساکر امریکایی در ولایات کندهار و هلمند جابجا می باشند و علت آن این است تا دستاوردهای حاصله ضد شورشیان از دست نروند.

روزنامه از قول بصیرسالنگی می نویسد که حادثۀ پیش آمده کدام تاثیر بارزی بر طرح مطروحه نخواهد داشت. به گفته او این حملات نشانه دهنده ضعف دشمن می باشد چون آنها نمی توانند در جنگ رویارویی با ایشان بجنگند از این لحاظ دشمنان به این نوع حملات دست می زنند. او گفته است پروان هنوز یکی از ولایت آرام کشور به حساب می رود.

XS
SM
MD
LG