لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات برضد شاروال قلات مرکز زابل


معترضان در زابل شاهراه کابل – کندهار را بستند
معترضان در زابل شاهراه کابل – کندهار را بستند

شماری از باشندگان زابل بر ضد شاروال قلات مظاهره کردند که این مظاهره حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح امروز آغاز شد و شاهراه کابل – کندهار نیز به روی ترافیک مسدود گردید.

مظاهره‌کنندگان خواهان برکناری کریم‌الله حکیمی شاروال قلات شدند و او را به فساد متهم ساختند.

حاجی عطاجان حق‌بیان، رئیس شورای ولایتی زابل می‌گوید که اسناد و شواهد مربوط به فساد شاروالی و شماری ادارات دیگر را به والی سپرده اند؛ اما به گفتۀ وی تا کنون والی هیچ اقدامی نکرده است.

رئیس شورای ولایتی زابل ادعا می‌کند که والی این ولایت نیز در اختلاس دست دارد و به همین اساس از حکومت مرکزی می‌خواهد که مقامات زابل را از وظایف شان سبکدوش کند.

اما کریم‌الله حکیمی شاروال زابل، تمامی اتهامات وارده بر خودش را بی‌اساس می‌خواند و می‌گوید که تظاهرات از سوی حلقات مافیایی بر ضد وی طرح‌ریزی شده است.

آقای حکیمی به صدای امریکا می‌گوید که برخی اشخاص به خاطر حفظ منافع شان این کار را انجام می‌دهند و او جلو این گونه حلقات را گرفته است.

بسم‌الله افغان‌مل، والی زابل به صدای امریکا می‌گوید که مظاهره‌چیان با هیأت ده نفری ولایت دیدن کرده و شکایات آنان از شاروال قلات را تا ادارات مرکزی رسانده اند.

آقای افغان‌مل در مورد اتهامات بر خودش چیزی نمی‌گوید.

مظاهره‌کنندگان که شامل اعضای شورای ولایتی و بزرگان قومی آن ولایت است، هشدار می‌دهند که تا برکناری شاروال، شاهراه را به روی ترافیک باز نخواهند کرد.

در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ موتر مسافربری و باربری، به دلیل مسدودبودن شاهراه در دو طرف توقف کرده اند.

XS
SM
MD
LG