لینک های دسترسی

Breaking News

عیادت رئیس جمهور ترمپ از طوفان زدگان پورتو ریکو


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امروز به پورتو ریکو رفت تا نابسامانی هایی که طوفان بحری مارییا بر آن جزیره آورده، را ببنید و نیز با اهالی پورتو ریکو که هنوز هم در وضعیت دشواری به سر میبرند، دیدن کند.

این سفر، به رئیس جمهور ترمپ فرصت آن را مساعد می سازد تا با نجات یافتگان و آسیب دیدگان طوفان، اظهار همدردی کرده و نشان دهد که حکومت فدرال ایالات متحده قصد کمک به آنها را دارد. مردم در مناطق طوفان زدۀ پورتو ریکو، دو هفته پس از وقوع طوفان نیز در دسترسی به ضروریات ابتدایی با مشکل مواجه اند و از این بابت، به ستوه آمده اند.

طوفان مارییا به حدی ویرانگر بود که در جریان ۹۰ سال اخیر در پورتو ریکو سابقه نداشته است. پس از ویرانی هایی که این طوفان در پورتو ریکو از خود برجا گذاشت، موضوع ارسال کمک ها از سوی حکومت فدرال ایالات متحده به پورتو ریکو نیز به یک موضوع عمدۀ خبری مبدل گشت.

پورتو ریکو، که در بحر اطلس و در منطقۀ کارایب واقع شده، قلمرو ایالات متحدۀ امریکا محسوب میگردد و مردم آن تابعیت امریکایی دارند، اما کدام ایالت شمرده نشده و ادارۀ محلی انتخابی اش در أمور داخلی خود مختار است. بر مبنای قانون، حکومت فدرال ایالات متحده مکلف نیست که در همچو وقایع به مردم پورتو ریکو کمک ارسال کند.

اما گسترده گی آسیب های ناشی از طوفان اخیر به حدی بود که بر رئیس جمهور ترمپ فشار وارد آمد تا محدودیت قانونی را دور ساخته و به کمک پورتو ریکو بشتابد. ترمپ چند روز پیش بر کارمن یولین کروز، شاروال شهر سان هوان، مرکز پورتو ریکو، انتقاد کرده و رهبریت او را ضعیف خواند. ترمپ افزود که بعضی ها در پورتو ریکو توقع دارند که هر کار را دیگران برایشان انجام دهند.

با اینهم، رئیس جمهور ترمپ در نهایت، محدودیت قانونی را به تعلیق در آورده و به نهاد های حکومت فدرال دستور داد تا پورتو ریکو را کمک برسانند.

گرچه قصر سفید از شاروال سان هوان دعوت کرده که در جریان سفر ترمپ به پورتو ریکو او را همراهی کند، اما هنوز معلوم نیست که خانم کروز این پیشنهاد را پذیرفته یا خیر.

آقای ترمپ صبح امروز سه شنبه، قبل از آن که واشنگتن را به سوب پورتو ریکو ترک کند، به خبرنگاران گفت که جاده ها در پورتو ریکو پاکسازی شده و سیستم های مخابراتی نیز روبه احیأ می باشد. رئیس جمهور افزود که شاروال سان هوان از زمانی که بر قصر سفید انتقاد کرده بود، تا حال کار هایش بسیار بهبود یافته است.

در همین حال، یک عضو کانگرس گفته است که طبق یک پیشنهاد هئیت مجلس نمایندگان، قرار است مبلغ یک میلیارد دالر کمک اضافی در بخش بیمۀ صحی افراد بی بضاعت، به پورتو ریکو اختصاص داده شود.

XS
SM
MD
LG