لینک های دسترسی

Breaking News

فعال شدن 60 فابریکه در ولایت قندهار


فعال شدن 60 فابریکه در ولایت قندهار
فعال شدن 60 فابریکه در ولایت قندهار

نصب و به کارگیری یک جنراتور ۱۰ کیلوات در پارک صنعتی ولایت کندهار، فعالیت ۶۰ فابریکه تولیدی را که در چند سال گذشته به دلیل نبود برق از تولید باز مانده بودند، دوباره فعال نموده است.

فعال سازی مجدد این فابریکه ها برای ۵۰۰۰ کارگر فرصت استخدام مهیا نموده است. پول خریداری و نصب این جنراتور را ادارۀ انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا "یو اس ای آی دی"، کمک نموده است.

اسدالله، ¬آمر پارک صنعتی کندهار، به رادیو آشنای صدای امریکا گفت که قونسلگری هند در این ولایت هم در راستای توسعه صنایع ولایتی، تعهد کمک نموده است.

"قونسلگری هند وعدۀ کمک یک میلیون دالر را نموده است که با آن قیرریزی 2 کیلومتر سرک 12 پلچک و اعمار یک ورکشاپ مجهز تخنکی که ضرورت ارشد ما می باشد. اکنون برای ترمیم پرزه جات صنعت کاران ما مجبور اند که به کشور همسایه پاکستان بروند ولی با ایجاد این ورکشاپ ضرورت ازاین ناحیه مرفوع خواهد شد."

در پارک صنعتی کندهار مجموعاً 125 فابریکه صنعتی وجود دارد که به گفتۀ کارگران و مسوولین به دلایل مختلف شماری زیاد آنها غیرفعال میباشد.

عبدالاحد مشکانی، معاون اتحادیه صنعت کاران ولایت کندهار می گوید "به علت نبود سرکهای قیر شده، موترهای ما واژگون می گردد. حتا سرک جغل شده نداریم. امکان این است که الی دوسال آینده ما برق داشته باشیم ولی بعد از دو سال روشن نیست که برق خواهد بود یا خیر به سبب این مسله شمار از سرمایه گزاران ما دل خوش نه میکند که سرمایه گزاری بیشتر نماید."

آقای مشکانی گفت اگر مشکلات اساسی صنعت کاران رفع شود آنها توان تامین نیازمندی های کشور را دارند و هم میتوانند جلو واردات بی کیفیت از بیرون کشور را بگیرند. نبود برق، یکی از مشکلات عمده صنعت کاران در کندهار میباشد.

XS
SM
MD
LG