لینک های دسترسی

Breaking News

برای کاهش خشونت علیه زنان، آگاهی مردان مهم است


خشونت مبتنی بر جنسیت از سال ها به این سو به حیث مشکل زنان دیده می شود در حالی که اکثری جنایات در این بخش را مردان مرتکب می گردند.

اما تلاش ها و برنامه های متعددی اکنون در افریقا راه اندازی شده تا با شامل ساختن مردان در این پدیده، شدت مشکل را کاهش داد.

پاول، ۳۳ ساله در یکی از زندان های لایبریا به جرم تجاوز جنسی بر یک دختر ۱۱ ساله به ۱۰ سال حبس محکوم است و در حال حاضر از طریق یک برنامه حکومتی برای تجاوزگران جنسی مشوره و رهنمایی حاصل می کند.

پاول به جرم اش اعتراف کرده می گوید "از دو سال به این سو در زندان، قادر شدم تا زندگی خود را بهبود بخشم. بعضی برنامه های مهارت های زندگی را مانند پرورش حیوانات و صابون سازی را انجام می دهم از این رو من احساس خیلی بهتر می کنم."

در لیبریا به طور خاص، تجاوز جنسی و سایر خشونت های مبتنی بر جنسیت در جنگ طولانی داخلی در کشور همه گیر و محسوس است.

حکومت آن کشور، برای رسیدگی به قربانیان زن، منابع بیشتری را اختصاص داده، تلاش های دیگر در حال حاضر برای رسیدن به مردان نیز جریان دارد که در آن به احتمال زیاد عاملان مرد را در بر می گیرد که از جمله پاول نیز شامل آنست و این برنامه های حمایتی و آموزشی در سراسر افریقا جریان دارد.

فیمنت، که یک سازمان حمایوی از فعالیت های برابری جنسیت در سراسر قاره افریقا برنامه ای را برای مردان درهفت کشور افریقایی ایجاد کرده است. در این برنامه بیشتر مردان به خاطر مبارزه علیه خشونت های جنسیتی جذب می شوند.

ایما کالییا، رئیس این سازمان مستقر در مالاوی می گوید نوعیت کار این سازمان مشارکت بیشتر مردان می باشد زیرا به گفتۀ او "آنها فیصدی بیشترکسانی را تشکیل می دهند که عاملان نامیده می شوند، و به همین دلیل لازم است که آنان را به کار انداخته ومردان نباید در محو خشونت های جنسیت عقب راننده شوند."

فعالان می گویند که یکی از دلایل کاهش نیافتن موارد خشونت علیه زنان، در حاشیه زدن مردان در هنگام مباحثه و صحبت در این مورد یم باشد.

پاول در زندان لایبریا با تمجید از مفاد برنامه های حکومتی برای آموزش دهی خود امیدواری گزار از وضعیت فعلی خود کرده می گوید "روزی که آزاد شوم من یک شهروند خوب خواهم بود."
XS
SM
MD
LG